آنیشا اسداللهی ، فعال کارگری به قید وثیقه از زندان اوین آزاد شد

امروز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، آنیشا اسدالهی فعال کارگری با تودیع وثیقه یک‌میلیارد تومانی موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از بند ۲۰۹ زندان اوین آزاد شد.

image 10

به گزارش کولبرنیوز، امروز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، آنیشا اسدالهی فعال کارگری با تودیع وثیقه یک‌ میلیارد تومانی بصورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از بند ۲۰۹ زندان اوین آزاد شد.
آنیشا اسدالهی روز جمعه هشتم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، در آستانه اول ماه مه روز جهانی کارگر همراه با ۸ تن دیگر از فعالین صنفی و کارگری از جمله عسل محمدی، هیراد پیربداقی، ریحانه انصاری‌نژاد، کامیار فکور، سروناز احمدی، حسن ابراهیمی، ژاله روحزاد و الدوز هاشمی، در حالی که به دیدار خانواده محمد حبیبی فعال صنفی معلمان رفته بودند، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی این فعال صنفی زندانی، به صورت همزمان بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند.
علاوه بر آنیشا اسداللهی، ریحانه انصاری‌نژاد، الدوز هاشمی، ژاله روحزاد، هیراد پیربداقی و عسل محمدی، تا این لحظه به قید وثیقه آزاد شده‌اند. دیگر بازداشت شدگان ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ که ‌کماکان‌ در حبس هستند، سروناز احمدی، کامیارفکور، و حسن ابراهیمی، فوری و بدون قید و شرط آزاد باید گردند.

آنیشا اسداللهی و کیوان مهتدی پیش‌تر نیز در تاریخ ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و سپس به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بودند.
سرانجام روز شنبه ۲۹ مردادماه ۱۴۰۱ آنیشا اسداللهی پس از گذشت بیش از صد روز بازداشت با تودیع قرار وثیقه ۲ میلیارد تومانی موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.
آنیشا اسداللهی پیش از این نیز از بابت فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است.

کولبرنیوز

Next Post

اعدام دست کم ۲۶ شهروند بلوچ ظرف مدت ۹ روز

س مه 9 , 2023
ظرف مدت ٩ روز در ده زندان مختلف کشور دست کم ٢۶ شهروند بلوچ زیر عناوین مختلف اعدام شده‌اند. به گزارش کولبر نیوز و با استناد به منابع محلی از تاریخ ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، تا ۱۸ اردیبهشت۱۴۰۲، در طی نه روز گذشته دستکم ۲۶ شهروند بلوچ که ۲۰ نفر آنان […]
photo 2023 05 09 09 43 24

You May Like