نوسود؛ زخمی شدن یک‌ کولبر در حین کولبری

یک کولبر جوان در حین کولبری در نوارمرزی نوسود، به شدت زخمی شد.

C245EA03 67BC 4A5F B5CE D78981C0FE2D

به گزارش کولبرنیوز، صبح امروز یکشنبه ۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، یک کولبر اهل مریوان در حین کولبری در نوارمرزی نوسود دچار پارگی تاندون پای چپ شده و به شدت زخمی شد.

هویت این کولبر «امید مرادی» ٤٠ سالە، متاهل و دارای یک‌ فرزند بیمار و اهل مریوان گزارش شده است. آقای مرادی اواخر اسفندماه سال ۱۴۰۲ نیز بر اثر تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی دچار جراحت شده بود.

 با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز در سال ۱۴۰۲ شمسی، جمعاً ۴۴۴ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۴۴ کولبر معادل (١٠٪) کشته و ۴۰۰ کولبر معادل (٩٠٪) زخمی شدند. از مجموع ۴۴۴ کولبری که در سال ۱۴۰۲ کشته و زخمی شده‌اند، جمعاً ٣٧۳ مورد، معادل (٨۴٪) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

هم‌چنین از مجموع ۴۴۴ کولبری که طی سال ۱۴۰۲ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ٣٧ نفر از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند.

در سال ١۴٠٢ ما شاهد افزایش ٩٠٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

کولبرنیوز

Next Post

نوسود؛ جان‌باختن یک کولبر و زخمی شدن فرزند ۱۵ ساله‌اش در نوار مرزی نوسود

د مارس 25 , 2024
دو روز پیش از جان باختن «محمد بایر محمدی» بر اثر ایست قلبی، فرزند ۱۵ ساله وی «میلاد بایر» نیز در نوار مرزی نوسود به شدت زخمی شده بود. به گزارش کولبرنیوز، روز جمعه ٣ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، یک کودک‌کولبر اهل جوانرود در حین کولبری در نوارمرزی نوسود بر اثر سقوط […]
D8563A92 0AF6 4A8B BAB9 0658121C4689

You May Like