سقز؛ زخمی شدن یک کولبر با شلیک مستقیم هنگ‌مرزی

شامگاه چهارشنبه ٢ اسفندماه ۱۴۰۲ نیروهای هنگ‌مرزی در مرز بسطام سقز به سمت دسته‌ای از کولبران تیراندازی کردند و بر اثر آن یک کولبر به شدت زخمی شد.

شدن دو کولبر در مرز بانه

به گزارش کولبرنیوز «کاظم عثمانی» ٢٨ ساله و اهل سقز بر اثر اصابت گلوله، از ناحیه پا به شدت زخمی شد و جهت درمان به بیمارستان شفای سقز منتقل گردیده است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در سال ٢٠٢٣ میلادی، جمعاً ٢٩٩ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۲ کولبر معادل (%۱۱) کشته و ٢۶۷ کولبر معادل (%۸۹) نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ٢٩٩ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ٢۶١ مورد معادل (%٨٧) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است. هم‌چنین از مجموع ۲۹۹ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند، تعداد ۳۰ نفر از آن‌ها کودک زیر ١٨ سال می‌باشند.

کولبرنیوز

Next Post

کودکان بی‌حقوق‌ترین و ستمدیدەترین بخش جامعه ایران

پ فوریه 22 , 2024
کودکان در ایران از بی‌حقوق‌ترین و ستمدیده‌ترین بخش جامعه ایران هستند. اما سهم اصلی این ستم و بی‌حقوقی نصیب کودکان خانواده‌های کارگری و کم درآمد است. فقر خانواده از همان موقع که کودک در رحم مادر نطفه می‌بندد و قبل از تولد گریبان‌گیر وی می‌شود. وقتی مادری در دوران بارداری […]
msg 1001143457715 90592

You May Like