بانه؛ کشتە شدن یک کولبر بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی

یک کولبر اهل شهر سقز بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هنگه‌ژال بانه جانش را از دست داد.

photo 2023 09 06 08 58 24

به گزارش کولبرنیوز، روز سه‌شنبه ١۴ شهریورماه ١۴٠٢، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هنگه‌ژال بانه به سوی گروهی از کولبران آتش گشودند که در نتیجه آن یک کولبر اهل شهر سقز با نام “حامد فرج‌پور” به شدت زخمی شده و بعد از انتقال بە بیمارستان جانباخش را از دست داد.

بر اساس این گزارش حامد فرج‌پور از ناحیه لگن و کلیه به شدت مجروح و جهت مداوا به بیمارستان صلاح‌الدین ایوبی شهر بانه منتقل شده بود. وضعیت عمومی این کولبر نامساعد اعلام شده بود و در بیمارستان شهر بانه مورد عمل جراحی قرار گرفت.

از سوی دیگر، روز دوشنبه ١٣ شهریورماه ١۴٠٢، یک کولبر دیگر اهل شهر بانه با هویت «بهزاد کریمی» در نوارمرزی “کیلی” با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی بشدت زخمی شده و جهت مداوا به مراکز درمانی شهر بانه منتقل شده.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در ٦ ماە نخست سال ٢٠٢٣ میلادی، جمعاً ٦١ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ١١ کولبر معادل (%۱٨) کشته و ۵٠ کولبر معادل (%۸٢) نیز زخمی شده‌اند.از مجموع ۶١ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ۴۲ مورد معادل (%۶۹) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

کولبرنیوز

Next Post

تهران؛ آزار جنسی نازیلا معروفیان، روزنامەنگار بازداشتی در هنگام بازداشت

چ سپتامبر 6 , 2023
نازیلا معروفیان، روزنامه‌‌نگار اهل شهر سقز و ساکن تهران کە روز چهارشنبه ٨ شهریورماه برای چندمین بار توسط نیروهای امنیتی همراه با ضرب و شتم در منزل شخصی خود بازداشت شد، می‌گوید «در شرایطی که بدترین حال ممکن» را داشت، به او «تعرض» شده است. به گزارش کولبرنیوز، امروز چهارشنبه […]
photo 2023 09 06 15 53 27

You May Like