تهران؛ آزار جنسی نازیلا معروفیان، روزنامەنگار بازداشتی در هنگام بازداشت

نازیلا معروفیان، روزنامه‌‌نگار اهل شهر سقز و ساکن تهران کە روز چهارشنبه ٨ شهریورماه برای چندمین بار توسط نیروهای امنیتی همراه با ضرب و شتم در منزل شخصی خود بازداشت شد، می‌گوید «در شرایطی که بدترین حال ممکن» را داشت، به او «تعرض» شده است.

فایلی صوتی نازیلا معروفیان از داخل زندان اوین

به گزارش کولبرنیوز، امروز چهارشنبه ۱۵ شهریورماه ١٤٠٢، نازیلا معروفیان، روزنامه‌‌نگار اهل شهر سقز و ساکن تهران کە روز چهارشنبه ٨ شهریورماه برای چندمین بار توسط نیروهای امنیتی همراه با ضرب و شتم در منزل شخصی خود بازداشت شد، در فایلی صوتی از داخل زندان اوین می گوید «در شرایطی که بدترین حال ممکن» را داشت، در هنگام بازداشت به او «تعرض» شده است.

این روزنامه‌نگار که در هفتمین روز از اعتصاب غذا به سر می‌برد، با اشاره به همه زنانی که در «کلانتری‌ها، بازداشتگاه وزرا، دادسراها» مورد «خشونت فیزیکی» قرار می‌گیرند، گفته این اعتصاب غذا علاوه بر اعتراض به وضعیت خودش، «برای تمامی زنانی است که در ایران دارند به سختی زندگی می‌کنند».
خانم معروفیان، اخیراً توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری، از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به تحمل یک سال حبس تعزیری و پرداخت پانزده میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده است.

نازیلا معروفیان، پیشتر نیز در تاریخ ١٧ تیرماه ۱۴۰۲، پس از احضار و مراجعه به شعبه اول دادسرای اوین، بازداشت و سپس به زندان اوین منتقل شد. نازیلا معروفیان چندی بعد توسط شعبه دوم دادسرای اوین تفهیم اتهام و نهایتاً در تاریخ شنبه ۲١ مردادماه ١۴٠٢،با تودیع وثیقه آزاد شد.
در تاریخ ١۵ مردادماه ۱۴۰۲، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات نازیلا معروفیان در خصوص پرونده پیشین خود توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری برگزار شد. او نهایتاً از بابت اتهامات «فعالیت تبلیغی علیه نظام و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی از طریق انتشار مصاحبه با پدر مهسا امینی» به دو سال حبس تعزیری، پانزده میلیون تومان جریمه نقدی و پنج سال ممنوعیت خروج از ایران محکوم شد. حکم حبس نازیلا معروفیان به مدت پنج سال به حالت تعلیق در آمد.
نازیلا معروفیان، روزنامه‌نگار، شهروند اهل سقز و ساکن در تهران، تجربه اشتغال در رسانه‌هایی هم‌چون دیده‌‌بان ایران و رویداد ۲۴ را دارد. وی پیش از این نیز از بابت فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و برخوردهای قضایی را داشته است.

کولبرنیوز

Next Post

پروندەسازی جدید علیە جعفر ابراهیمی و کامیار فکور، دو زندانی سیاسی محبوس در زندان قزل‌حصار

چ سپتامبر 6 , 2023
روز یکشنبه ۱۲ شهریورماه ۱۴۰۲، جعفر ابراهیمی و کامیار فکور، دو زندانی سیاسی محبوس در زندان قزل‌حصار کرج با پرونده قضایی جدید مواجه شدند. بە گزارش کولبرنیوز، روز یکشنبه ۱۲ شهریورماه ۱۴۰۲، جعفر ابراهیمی و کامیار فکور، دو زندانی سیاسی محبوس در زندان قزل‌حصار کرج در پی شکایت اداره کل […]
photo 2023 09 06 17 11 33

You May Like