تەتە هورامان؛ زخمی شدن دو کولبر با شلیک مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی

شامگاه شنبه ۲ مهرماه ۱۴۰۲، دو کولبر در نوار مرزی ته‌ته هورامان با شلیک مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی زخمی شدند.

photo 2023 09 23 22 27 49

به گزارش کولبر نیوز، شامگا شنبه ۲ مهرماه ۱۴۰۲، دو کولبر اهل مریوان در نوار مرزی ته‌ته هورامان با شلیک مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی زخمی شدند.

هویت این دو‌کولبر، «صباح‌ .م» ۴۳ سالە، اهل روستای هلوژان از توابع شهرستان مریوان و «کنعان تباسیدە» ٢٨ سالە، اهل مریوان گزارش شدە است.

بر اساس این گزارش، هر دوی این کولبران جهت مداوا بە بیمارستانی در شهر مریوان منتقل شدەاند.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در ٦ ماە نخست سال ١۴٠۲، جمعاً ۸۵ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۱۳ کولبر معادل (%۱۵) کشته و ۷۲ کولبر معادل (%۸۵) نیز زخمی شده‌اند.از مجموع ۸۵ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ۷۷ مورد معادل (%۹۱) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

کولبرنیوز

Next Post

دیواندره؛ بازداشت یک شهروند توسط نیروهای امنیتی

ی سپتامبر 24 , 2023
کامران دست‌باز ورزشکار و مربی فوتبال اهل شهر دیواندره توسط نیروهای امنیتی این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است. به گزارش کولبرنیوز روز جمعه ۳۱ شهریورماه ١۴٠٢، کامران دست‌باز ورزشکار و مربی فوتبال اهل شهر دیواندره توسط نیروهای امنیتی این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل […]
IMG 2818

You May Like