بانه؛ ادامه بی خبری از سرنوشت دو کولبر مفقود شده در سد عباس‌آباد

به دنبال مفقود شدن دو کولبر جوان سقزی هنگام عبور از سد عباس‌آباد بانه، جستجوها برای یافتن آن‌ها تاکنون بی نتیجه بوده است.

کولبر سقزی در سد عباس‌آباد بانه جانباختد

به گزارش کولبر نیوز “افشین فلاحی” و “مهدی رحمتی” دو کولبر جوان اهل سقز، بامداد پنج‌شنبه ١٧ فروردین ماه ١۴٠٢ هنگام عبور با قایق از سد عباس‌آباد بانه که بخشی از مسیر تحمیلی کولبران به دلیل وجود کمین‌های نیروهای سپاه پاسداران است، دچار حادثه شده و مفقود شد‌ه‌اند.

یکی از کولبران که در مرز هنگه‌ژال بانه مشغول کولبری است به کولبر نیوز گفت که:

بعد از اینکه بسیاری از مسیرهای کولبران توسط نیروهای سپاه و هنگ مرزی کمین گذاری شد ما مجبور بودیم برای برگشت از مسیر سد عباس‌آباد عبور کنیم. افشین و مهدی نیز با یک قایق از سد می‌خواستند عبور کنند که ما آن‌ها را گل کردیم.

در روزهای گذشته تیم‌های مختلفی از غواصان و نیروهای مردمی از شهرهای اطراف مانند سقز، مریوان، بوکان و سنندج به بانه رفته و به تیم عملیات جستجوی این کولبران پیوستند، اما گزارش‌های محلی حاکی از آن است که از شامگاه سه‌شنبه ٢٢ فروردین ماه عملیات جستجو به دلیل آنچه وضعیت آب و هوا اعلام شد، بدون هیچ نتیجه‌ای متوقف گردیده است.

بر اساس آمارهای ثبت شده در گزارش سالانه کولبر نیوز در طی سال ١۴٠١، جمعاً ٢٣۴ کولبر در نوارمرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، که از این تعداد ۳۹ کولبر کشته و ١٩۵ کولبر نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ١٩۵ کولبری که طی یک‌سال گذشته زخمی شده‌اند، ۴ کولبر بر اثر انفجار مین زخمی شده بودند.

کولبرنیوز

Next Post

بیانیە انجمن صنفی معلمان کوردستان (سنندج و کلاترزان، سقز و زیویە، دیواندرە، مریوان و سروآباد) در دفاع از همکار گرامی، فریبا زندکریمی

چ آوریل 12 , 2023
بیانیە انجمن صنفی معلمان کوردستان (سنندج و کلاترزان، سقز و زیویە، دیواندرە، مریوان و سروآباد) در دفاع از همکار گرامی، فریبا زندکریمی به‌نام خداوند جان و‌خرد! خطابین کە بر دست ظالم برفتجهان ماند و او بر مظالم برفت گویا ستم و آزار بر معلمان برای لاپوشانی ندانم‌کاری و فضاحت‌هایی کە […]
image 8

You May Like