محکومیت سامان یاسین، هنرمند معترض کورد به پنج سال حبس و تبعید

سامان یاسین هنرمند و رپر معترض کورد به پنج سال حبس و تبعید به کرمان محکوم شده است.

photo 2024 04 21 14 16 56

به گزارش کولبرنیوز، طبق ابلاغیه‌ای که امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ صادر شده است، سامان یاسین هنرمند معترض و رپر کورد اهل کرمانشاه و از بازداشت‌شدگان خیزش اتقلابی ژینا، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی عموزاده به پنج سال حبس و تبعید به زندان شهر بابک استان کرمان محکوم شد.

جلسه رسیدگی به اتهامات آقای یاسین در تاریخ ۲۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در شعبه مذکور برگزار شده بود و حکم صادره نهایتا امروز ۲ اردیبهشت‌ماه بصورت حضوری به وکیل مدافع ایشان ابلاغ گردید. حسین سرتیپی، وکیل سامان یاسین درخصوص این حکم اعلام کرد که جهت فرجام‌خواهی به دیوان عالی کشور اعتراض خواهد کرد.
پس از نقض حکم اعدام این هنرمند معترض، اتهامات وی «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» و «حمل سلاح به قصد برهم‌زدن نظم و آسایش عمومی» اعلام شد.
آقای یاسین در تاریخ ۷ آبان‌ماه ۱۴۰۱، از بابت اتهام «محاربه» توسط دادگاه عمومی و انقلاب تهران به ریاست قاضی سلواتی به اعدام محکوم شد که نهایتا حکم صادره در تاریخ ۱ دی‌ماه همان سال در دیوان عالی کشور نقض شد.
سامان یاسین، در تاریخ ۱۰ مهرماه ۱۴۰۱ به اتهام حمایت از اعتراضات مردمی شهر تهران توسط نیروهای امنیتی این شهر در منزل شخصی خود بازداشت و پس از بازجویی به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شد.
لازم با ذکر است، سامان یاسین در اعتراض به شرایط سخت نگهداری خود در زمان بازداشت در اندرزگاه ۳۱ زندان رجایی شهر با خوردن قرص اقدام به خودکشی کرده بود. این هنرمند همچنین در طول ۱۸ ماه بازداشت با شکنجه‌های روحی و روانی بسیاری از سوی مسئولان زندان مواجه بوده است.

کولبرنیوز

Next Post

ایرانشهر-خاش؛ زخمی شدن یک سوختبر بلوچ بر اثر سانحە جادە‌ای

د آوریل 22 , 2024
یک سوختبر بلوچ در پی سانحە جادە‌ای در محور ایرانشهر بە خاش، زخمی شد. بە گزارش کولبرنیوز، بە نقل از حال‌وش، روز یکشنبە ٢ اردیبهشت‌ماه ١٤٠٣، بر اثر واژگونی یک خودرو سوختبر در ٥٠ کیلومتری محور ایرانشهر بە خاش، یک سوختبر بلوچ زخمی شدە و جهت مداوا بە بیمارستان خاتم‌الانبیاء […]
photo 2024 04 22 10 17 20

You May Like