ایرانشهر-خاش؛ زخمی شدن یک سوختبر بلوچ بر اثر سانحە جادە‌ای

یک سوختبر بلوچ در پی سانحە جادە‌ای در محور ایرانشهر بە خاش، زخمی شد.

photo 2024 04 22 10 17 20

بە گزارش کولبرنیوز، بە نقل از حال‌وش، روز یکشنبە ٢ اردیبهشت‌ماه ١٤٠٣، بر اثر واژگونی یک خودرو سوختبر در ٥٠ کیلومتری محور ایرانشهر بە خاش، یک سوختبر بلوچ زخمی شدە و جهت مداوا بە بیمارستان خاتم‌الانبیاء ایرانشهر منتقل شدە است. بر اساس این گزارش، هویت این سوختبر بلوچ «سعید حسین‌زهی‌ زمانی» ۳۵ ساله، متاهل اهل زاهدان و ساکن ایرانشهر توسط عنوان شده است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

میرجاوه؛ زخمی شدن یک سوختبر با تیراندازی نیروهای نظامی

د آوریل 22 , 2024
یک سوختبر بلوچ با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی در میرجاوه، به شدت زخمی شد. به گزارش کولبرنیوز، به نقل از حال‌وش، روز یکشنبه ۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، یک سوختبر بلوچ بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی در منطقه مرزی روتک میرجاوه، از ناحیه کمر مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به […]
photo 2024 04 22 10 32 41

You May Like