سنندج؛ آزادی دو فعال کارگری با تودیع قرار وثیقه

صدیق ریحانی و ریبوار عبداللهی دو فعال کارگری اهل شهر سنندج با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ و ۵۰۰ میلیون تومانی موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی سنندج آزاد شدند.

image 43

به گزارش کولبرنیوز، روز دوشنبه ۹ مردادماه ١۴٠٢، صدیق ریحانی و ریبوار عبداللهی دو فعال کارگری اهل شهر سنندج با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ و ۵۰۰ میلیون تومانی موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی سنندج آزاد شدند. روز سه‌شنبه ١٣ تیرماه ١۴٠٢، صدیق ریحانی کارگر فصلی اهل روستای آویهنگ از توابع شهر سنندج، توسط نیروهای امنیتی این شهر بازداشت و به زندان منتقل شد. بر اساس این گزارش خانواده نامبرده روز شنبه ١٧ تیرماه ١۴٠٢، از طریق مراجع قضایی اقدام به دریافت مجوز ملاقات حضوری با آقای صدیق ریحانی می‌کنند، پس از مراجعه آن‌ها به زندان مرکزی سنندج، از سوی مسئولین زندان به آن‌ها اعلام می‌شود که آقای ریحانی روز پنج‌شنبه ۱۵ تیرماه ١۴٠٢، توسط نیروهای لباس شخصی ستاد خبری سنندج به بازداشتگاه این نهاد امنیتی منتقل شده است.
روز چهارشنبه ۲۱ تیرماه ١۴٠٢، ریبوار عبداللهی فعال کارگری شهر سنندج در نزدیکی “حسین‌آباد” از توابع دیواندره توسط نیروهای امنیتی شهر سنندج بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است. بر اساس این گزارش نیروهای امنیتی با ارائه حکم قضایی این فعال کارگری را بازداشت کرده‌اند.
روز پنج‌شنبه دهم شهریورماه ۱۴۰۱، ریبوار عبداللهی پس از احضار به اطلاعات سنندج، به اتهام شرکت در مراسم خاکسپاری “خلیل احمدی” فعال اجتماعی شناخته شده شهر سنندج و از زندانیان سیاسی سابق مورد بازجویی قرار گرفت. این فعال کارگری اهل سنندج روز یکشنبه ۱۰ بهمن‌ماه ۱۴۰٠ نیز حین خروج از منزل شخصی خود و بدون ارائه هرگونه برگه قضایی توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت و پس از حدود چهل روز بازداشت توسط نهادهای امنیتی شهر سنندج نهایتاً از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی “سعیدی” به دو سال حبس تعلیقی محکوم شد. نامبرده روز چهارشنبه ١٨ اسفند ١۴٠٠ با قید وثیقه از زندان آزاد شده و مورد استقبال گرم جمع زیادی از فعالین کارگری و اجتماعی و خانواده و دوستانش قرار گرفته بود. لازم به ذکر است که ریبوار عبداللهی سال ۱۳۹۳ نیز بازداشت و توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب سنندج به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

کولبرنیوز

Next Post

مفقود شدن یک کودک سوختبر در رودخانه پیرکور، سرباز

د جولای 31 , 2023
یک کودک سوختبر پس از گرفتار شدن در سیلاب پیرکور شهرستان سرباز، مفقود شد. به گزارش کولبرنیوز، پنج‌شنبه ۵ مردادماه ۱۴۰۲، یک کودک سوختبر بلوچ بر اثر بارندگی و طغیان رودخانه منطقه مرزی پیرکور از توابع شهرستان سرباز ناپدید شده است. هویت این کودک سوختبر “بالاچ اربابی” ۱۶ ساله و […]
image 44

You May Like