سردشت؛ جان باختن یک کولبر جوان بر اثر سقوط از کوه

٢٤ تیرماه ١٤٠٢، یک کولبر ٢٣ سالە با هویت “حسین خالە” بر اثر سقوط از کوه در مرز “قندیل”، دچار مرگ مغزی شدە و در بیمارستانی در ارومیە جان خود را از دست داد.

photo 2023 07 23 17 18 11

بە گزارش کولبر نیوز، روز ٢٤ تیرماه ١٤٠٢، یک کولبر ٢٣ سالە، اهل روستای “خڕی ئاغەڵان” از توابع شهرستان سردشت، با هویت “حسین خالە”، بر اثر سقوط از کوه، دچار “مرگ مغزی” شدە و جان باخت.
این کولبر در پی سقوط، هوشیاری خود را از دست دادە و جهت مداوا ابتدا بە بیمارستان “بخشین” در شهر سلیمانیە در اقلیم کردستان عراق و سپس بە بیمارستانی در ارومیە منتقل گردید. پس از گذشت نزدیک بە هشت روز، این کولبر بعنوان “مرگ مغزی” تشخیص دادە شدە و جان خود را از دست داد.
گفتە می‌شود، خانوادە این کولبر تصمیم گرفتەاند کە اعضای بدن “حسین خالە” را بە سە بیمار دیگر از شهرهای بوکان، سردشت و مهاباد، اهدا کنند.
“حسین خالە”، ساکن روستای “خڕی ئاغەڵان”، متأهل، صاحب یک فرزند ٢ ساله و همچنین فرزند پنجم خانواده‌ای هشت نفره و دارای ٣ معلول است. آقای خالە نان‌آور خانواده بود و مدتی جهت امرار معاش بە کولبری اشتغال داشت.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در ٦ ماە نخست سال ٢٠٢٣ میلادی، جمعاً ٦١ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ١١ کولبر معادل (%۱٨) کشته و ۵٠ کولبر معادل (%۸٢) نیز زخمی شده‌اند.
از مجموع ۶١ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ۴۲ مورد معادل (%۶۹) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

کولبرنیوز

Next Post

کشته شدن یک سوختبر بلوچ در محور خاش به زاهدان

ی جولای 23 , 2023
یک سوختبر بلوچ بر اثر واژگونی خودرو در حین تعقیب و گریز توسط نیروهای نظامی در محور خاش به زاهدان جانش را از دست داد. به گزارش کولبرنیوز روز شنبە ۳۱ تیرماه ۱۴۰۲، یک سوختبر بلوچ بر اثر واژگونی خودرو در حین تعقیب و گریز توسط نیروهای نظامی در محور […]
photo 2023 07 23 17 22 54

You May Like