زخمی شدن دو کولبر در نوارمرزی بانه

هیمن خسروی و رزگار مولودزاده، دو کولبر اهل شهرهای مریوان و بانه با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی بانه به شدت مجروح شدند.

Picsart 23 07 29 14 22 05 411

به گزارش کولبرنیوز، روز پنج‌شنبه ۵ مردادماه ١۴٠٢، هیمن خسروی کولبر جوان اهل شهر مریوان با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی بانه به شدت زخمی شده است. بر اساس این گزارش هیمن خسروی مورد هدف دو گلوله جنگی قرار گرفته و به شدت مجروح شده است. نیروهای هنگ‌مرزی در اقدامی غیرانسانی محل جراحت روی بدن این کولبر جوان را مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند.لازم به ذکر است که هیمن خسروی از لحاظ جسمی معلول می‌باشد و پیش‌تر در جریان یک تصادف یکی از دست‌هایش را از دست داده است.

بر اساس گزارشی دیگر روز دوشنبه دوم مردادماه ١۴٠٢، یک کولبر دیگر با نام رزگار مولودزاده اهل شهر بانه با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هنگه‌ژال بانه از ناحیه هر دو پا به شدت زخمی شده است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در ٦ ماە نخست سال ٢٠٢٣ میلادی، جمعاً ٦١ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ١١ کولبر معادل (%۱٨) کشته و ۵٠ کولبر معادل (%۸٢) نیز زخمی شده‌اند.از مجموع ۶١ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ۴۲ مورد معادل (%۶۹) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته اس

کولبرنیوز

Next Post

بازداشت یاسر نوری، فعال زیست‌محیطی اهل جوانرود

ی جولای 30 , 2023
روز شنبه ٧ مردادماه ۱۴۰۲، یکی از فعالین زیست‌محیطی اهل جوانرود به نام «یاسر نوری» توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. به گزارش کولبر نیوز، روز شنبه ۷ مردادماه ۱۴۰۲، «یاسر نوری» یکی از فعالین شناخته شده محیط زیستی اهل جوانرود، توسط نیروهای امنیتی این شهر بدون ارائە حکم قضایی بازداشت […]
image 38

You May Like