دشتیاری؛ کشته و زخمی شدن دستکم شش سوختبر در پی تصادف خودرو

در پی برخورد چهار خودروی سوختبر در شهرستان دشتیاری، دستکم شش سوختبر کشته و زخمی شدند.

به گزارش کولبرنیوز بە نقل از رسانک، صبح روز پنجشنبه ۹ فروردین ماه ۱۴۰۳، در پی برخورد چهار دستگاه خودروی وانت تویوتا سوختبر در حدفاصل روستای دمپگ واقع در شهرستان دشتیاری دستکم شش تن کشته و زخمی شدند.

از هویت و تعداد دقیق کشته و زخمی‌های این حادثه تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دست نیست.

گفته می‌شود که این حادثه حوالی ساعت چهار در پانصد متری روستای دمپگ رخ داده که جمعا شش سرنشین داشته اند و تعدادی از این سرنشینان بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده و تعدادی مجروح شده‌اند.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

نوسود؛ زخمی شدن یک کولبر توسط نیروهای هنگ‌مرزی

ج مارس 29 , 2024
یک کولبر اهل شهر مریوان با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود زخمی شد. به گزارش کولبرنیوز شامگاه پنج‌شنبه نهم فروردین‌ماه ۱۴۰۳، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود به سوی دسته‌ای از کولبران آتش گشودند که در نتیجه آن یک کولبر از ناحیه پشت زخمی شده است. هویت این کولبر […]
photo 2024 03 29 09 37 32

You May Like