سومین سالگرد کشتار جمعی سوختبران توسط سپاه پاسداران + ویدیو

photo 2024 02 23 12 16 50

سە سال پیش در چنین روزی نیروهای تا دندان مسلح سپاه پاسداران در مرز شمسر شهرستان سراوان (شستون) در جنایتی فراموش نشدنی ده‌ها سوختبر بلوچ را با سلاح سبک و سنگین به رگبار بستند که جان‌های عزیزی را گرفته و خانواده‌های زیادی را داغدار کردند.
چهارم اسفندماه ١٣٩٩ سوختبران بلوچ که چندین روز در انتظار اجازه تردد از دروازه مرزی بودند به یکباره نیروهای نظامی مستقر در پاسگاه شمسر اقدام به شلیک مستقیم بسوی آنان نمودند که در پی آن دست کم ۱۰ سوختبر کشته و بیش از ۲۵ سوختبر نیز زخمی شدند.
پس از کشتار سوختبران نیروهای سپاه پاسداران اجساد تعدادی از آنان را در خندق حفر شده‌ای در مجاور دراوزه مرزی انداخته و به مردم اجازه جابەجایی اجساد را ندادند.
پس از کشتار جمعی سوختبران ابتدا مردم مقابل اداره پزشکی قانونی سراوان برای تحویل اجساد عزیزان خود تجمع کردند و سپس این تجمع به مقابل فرمانداری این شهر کشیده شد و مردمی که از این جنایت به شدت عصبانی بودند وارد فرمانداری شدند. در روزهای بعد، اعتراضات مردمی به اکثر شهرهای بلوچستان کشیده شد که در پی این تجمعات اعتراضی دو شهروند دیگر نیز بر اثر شلیک مستقیم نیروهای نظامی کشته شدند.


اکنون با گذشت سە سال از آن جنايت هولناک که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها سوختبر بلوچ شد، هیچ کدام از عاملان و آمران این جنایت نه پرونده‌ای برایشان در دادگاه تشکیل شده و نه مجازات شدند.

کولبرنیوز

Next Post

احراز هویت سومین کولبر مجروح توسط نیروهای هنگ‌مرزی در مرز نوسود

ج فوریه 23 , 2024
چهارشنبە ۲ اسفندماه ۱۴۰۲، «فاضل ملکی» بە همراه دو کولبر دیگر در پی تیراندازی و ضرب و شتم نیروهای هنگ‌مرزی رژیم در نوار مرزی نوسود، زخمی شدند. بە گزارش کولبرنیوز، شب چهارشنبە ٢ اسفندماه ١٤٠٢، نیروهای هنگ‌مرزی رژیم در مرز نوسود اقدام بە تیراندازی و ضرب و شتم کولبران کردە […]
photo 2024 02 23 13 04 53

You May Like