بندرعباس؛ جان باختن یک سوختبر بلوچ بر اثر واژگونی خودرو

یک سوختبر بلوچ بر اثر واژگونی خودرو در محور بندرعباس، جان خود را از دست داد.

photo 2024 01 05 14 23 10

به گزارش کولبرنیوز، به نقل از حال‌وش، روز چهارشنبه ۱۳ دی‌ماه ۱۴۰۲، یک سوختبر بلوچ در بک سانحه جاده‌ای بر اثر انحراف از مسیر جاده و واژگون شدن خودرو در محور بندرعباس، به شدت مجروح شده و پس از انتقال به بیمارستان این شهر، جان خود را از دست داد.

هویت این سوختبر، «عبدالله شاهوزهی» ۵۰ ساله، فرزند محمد عظیم، متاهل و دارای ۱۱ فرزند، اهل زاهدان ساکن مازندران گزارش شده است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

بانه؛ بازداشت یک کولبر از سوی نیروهای هنگ‌مرزی

ج ژانویه 5 , 2024
یک کولبر اهل سقز از سوی نیروهای هنگ‌مرزی در مرز هه‌نگه‌ژال بانه بازداشت شد. به گزارش کولبرنیوز، روز پنج‌شنبە ١٤ دی‌ماه ۱۴۰۲، یک‌ کولبر اهل سقز از سوی نیروهای هنگ‌مرزی در مرز هه‌نگه‌ژال بانه بازداشت و به زندان مرکزی این شهر منتقل شد.هویت این کولبر «عرفان حسینی»، ٣٢ ساله و […]
photo 2024 01 05 14 36 15

You May Like