میرجاوه؛ احراز هویت سه سوختبر جان باخته در پی برخورد سه دستگاه خودرو

بر اثر برخورد سه دستگاه خودرو، دستکم سه سوختبر بلوچ در جون‌آباد شهرستان میرجاوه کشته شدند.

هویت سه سوختبر جان باخته در پی برخورد سه دستگاه خودر

به گزارش کولبرنیوز روز جمعه دهم فروردین‌ماه ۱۴۰۳، بر اثر برخورد سه دستگاه خودرو در دهستان جون‌آباد از توابع بخش لادیز شهرستان میرجاوه، سه سوختبر بلوچ کشته شدند. هویت سه سوختبر جان باخته “عابد حسین‌بر” ۲۳ ساله فرزند مولوی محمد امین اهل گُشت سراوان، “عثمان گمشادزهی” فرزند آسا اهل گُشت سراوان و “علی نارویی” ۲۲ ساله فرزند کریم اهل زاهدان عنوان شده است.
براساس این گزارش، یک دستگاه خودروی نیسان وانت و دو دستگاه پژو با یکدیگر برخورد کردند که یکی از آن‌ها به داخل دره سقوط کرده است.
طبق این گزارش، سه سوختبر کشته و یک تن دیگر زخمی شده و سرنشینان خودرویی که به داخل دره سقوط کردند نیز جان خود را از دست داده که از هویت آن‌ها اطلاعی در دسترس نیست.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

دوازدهم فروردین سالروز تحمیل جمهوری اسلامی به مردم ایران

ش مارس 30 , 2024
یک‌شنبه ۱۲ فروردین، سالروز تحمیل رژیمی به مردم ایران است که «جمهوری اسلامی ایران» نام گرفت. ۴۵ سال پیش در چنین روزی مصادره کنندگان انقلاب مردم ایران به رهبری خمینی، طی نمایشی به نام: «همه‌پرسی از مردم ایران» حاکمیت جهل و خرافه و سرکوب خود را بر ایران رسمیت بخشیدند. […]
فروردین سالروز تحمیل جمهوری اسلامی به مردم ایران

You May Like