بلوچستان؛ کشتە شدن دو سوختبر بلوچ

در پی تصادف دو خودرو در محور کهنوج به منوجان، دو سوختبر بلوچ جان خود را از دست دادند.

Screenshot 2024 01 26 083300

به گزارش کولبرنیوز بە نقل از حال وش، روز چهارشنبه ۴ بهمن ماه ۱۴۰۲، در پی برخورد دو خودروی سوختبری در محور کهنوج به منوجان دو سوختبر بلوچ بر اثر جراحات وارده جان خود را از دست دادند.

هویت یکی از سوختبران بلوچ، «ابوذر نورالدینی» فرزند بجار و اهل محله نخلستان در شهر کهنوج عنوان شده و از هویت سوختبر دیگر تا لحظه تنظیم این خبر اطلاعی در دست نیست.

بر اساس این گزارش، در پی برخورد دو خودروی سواری پژو ۴۰۵ و سایپا وانت در محور کهنوج به منوجان دو سرنشین هر دو خودرو بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده‌اند.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

ماکو؛ اعتصاب غذای ناصر داله در زندان

ش ژانویه 27 , 2024
ناصر داله، شهروند اهل پیرانشهر محبوس در زندان ماکو، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات خود در این زندان دست به اعتصاب زد. به گزارش کولبرنیوز، ناصر داله، شهروند اهل پیرانشهر محبوس در زندان ماکو، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات خود در این زندان دست به اعتصاب […]
IMG 3887

You May Like