بانه؛ زخمی شدن دو کولبر اهل شهرهای بوکان و سقز با تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی

فرزاد عزیزی و ادیب رنجبری دو کولبر اهل شهرهای بوکان و سقز با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هه‌نگه‌ژال بانه به شدت زخمی شدند.

IMG 6750

به گزارش کولبرنیوز شامگاه چهارشنبه اول آذرماه ١۴٠٢، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هه‌نگه‌ژال بانه به سوی گروهی از کولبران آتش گشودند که در نتیجه آن دو کولبر با اسامی فرزاد عزیزی ۲۳ ساله اهل شهر بوکان و ادیب رنجبری اهل شهر سقز به شدت زخمی شدند. بر اساس‌ این گزارش فرزاد عزیزی از فاصله نزدیک با سلاح ساچمه‌ای هدف قرار گرفته شدە است و از ناحیه پشت و کمر به شدت مجروح شده است. لازم به ذکر است که فرزاد عزیزی به علت شدت جراحات به بیمارستان “شهدا” تبریز منتقل شده است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز از ابتدای پاییز سال جاری، از اول مهرماه تا اول آذرماه ١۴٠۲، جمعاً ١۵۴ کولبر در مناطق مرزی کوردستان بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی، ضرب و شتم توسط نیروهای نظامی رژیم و رفتن روی مین، کشته و زخمی شده‌اند.

از این تعداد جمعاً ۹ کولبر کشته و ١۴۵ کولبر نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ١۵۴ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ١۴۱ مورد معادل (%٩۲) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

کولبرنیوز

Next Post

ارومیه؛ تداوم بازداشت ۱۰ شهروند در بازداشتگاه اداره اطلاعات 

ج نوامبر 24 , 2023
تیفور سلیمی بابامیری، هیمن کرمانج، احمد مامزاده، ابوبکر مامزاده، سوران قاسمی، پژمان سلطانی، کاوه صالحی، رزگار بابامیری، جلیل مولودی و جوانمرد مام خسروی، کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه در بازداشت و بلاتکلیفی بسر می‌برند.  به گزارش کولبرنیوز، تیفور سلیمی بابامیری، هیمن کرمانج، احمد مامزاده، ابوبکر مامزاده، […]
telegram cloud photo size 4 5983531077538528766

You May Like