احضار و بازجویی فعال کارگری ریبوار عبداللهی توسط اداره اطلاعات سنندج

پنج تن از فعالین کارگری شهر سنندج به اتهام شرکت در مراسم خاکسپاری فعال اجتماعی و زندانی سیاسی سابق “خلیل احمدی” (خلیل نەوەڕە) بە ادارە اطلاعات شهر سنندج احضار و بازجویی شدند.

photo 2022 09 01 11 26 28

به گزارش رسیده به کولبر نیوز امروز پنج‌شنبه دهم شهریورماه ۱٤۰۱، ریبوار عبداللهی فعال کارگری و از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری پس از احضار به اطلاعات سنندج، به اتهام شرکت در مراسم خاکسپاری “خلیل احمدی” فعال اجتماعی شناخته شده شهر سنندج و از زندانیان سیاسی سابق مورد بازجویی قرار گرفت.

در همین رابطه نیز روز سه‌شنبه هشتم شهریورماه ۱٤۰۱، چهار تن از فعالین کارگری شهر سنندج با اسامی “سیدخالد حسینی”، “سیدغالب حسینی” ، “مظفر صالح‌نیا” و “نامق باباخانی” از اعضای کميته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری و اتحادیه آزاد کارگران ایران به اداره اطلاعات سنندج احضار شدند. طی این احضاریه این فعالین کارگری باید امروز پنج شنبه دهم شهریورماه راس ساعت هشت صبح خود را به اداره اطلاعات این شهر معرفی می‌کردند.

ریبوار عبدالهی فعال کارگری اهل سنندج روز یکشنبه ۱۰ بهمن ماه ١٤٠٠ نیز حین خروج از منزل شخصی خود و بدون ارائه هرگونه برگه قضایی توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت و پس از حدود چهل روز بازداشت توسط نهادهای امنیتی شهر سنندج نهایتاً از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی “سعیدی” به دو سال حبس تعلیقی محکوم شد.

نامبرده روز چهارشنبه ١٨ اسفند ١٤٠٠ با قید وثیقه از زندان آزاد شده و مورد استقبال گرم جمع زیادی از فعالین کارگری و اجتماعی و خانواده و دوستانش قرار گرفته بود.

لازم به ذکر است که ریبوار عبداللهی از اعضای سابق «کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری» است وی سال ۱۳۹۳ بازداشت و توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب سنندج به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

کولبرنیوز

Next Post

زخمی شدن یک کولبر در نوارمرزی هنگه‌ژال بانه

پ سپتامبر 1 , 2022
یک کولبر دیگر با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هنگه‌ژال بانه از ناحیه لگن زخمی شد. به گزارش رسیده به کولبر نیوز امروز پنج‌شنبه دهم شهریورماه ۱٤۰۱، یک کولبر اهل منطقه سرشیو سقز با نام “رضا حسنی” حدوداً ۳۰ ساله با شلیک مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هنگه‌ژال بانه […]
photo 2022 09 01 11 50 51

You May Like