دشتیاری؛ تیراندازی به سمت خودروهای سوختبران توسط نیروهای نظامی

نیروهای نظامی در منطقه ریمدان شهرستان دشتیاری، اقدام به تیراندازی مستقیم به سمت خودروهای سوختبران کرده و باعث خسارات مالی شده‌اند.

به گزارش کولبرنیوز، به نقل از منابع بلوچستان، در چند روز گذشته نیروهای نظامی با هشت خودرو نظامی متشکل از نیروهای هنگ مرزی ۲۵۰ ریمدان، نیرو انتظامی ریمدان، نیروهای اطلاعات نگور و نیروهای مرزی بانی باهوکلات (مرزبانی ارتش) در منطقه ریمدان شهرستان دشتیاری اقدام به کمین‌گذاری و تیراندازی مستقیم به سمت خودروهای سوختبران کردند. این اقدام نیروهای نظامی تلفات جانی به همراه نداشته و با اینحال خسارات مالی زیادی به خودرو این سوختبران وارد کرده است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

اطلاعيه کولبرنیوز در همراهی با اعتصاب عمومی در دومین سالگرد انقلاب ژینا

پ سپتامبر 12 , 2024
مردم انقلابی کوردستان!روز یک‌شنبه بیست و پنجم شهريورماه، دومین سالگرد خیزش انقلابی ژینا است. در دومین سالگرد قتل حکومتی ژینا امينی که نماد این خیزش سراسری و نماد ایستادگی در برابر ظلم و ستم است، ما هم‌چنان صدای اعتراض و مقاومت خود را بلند نگاه داشته‌ایم. ژینا، نه تنها قربانی […]
photo 2024 09 12 19 46 16

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی