زخمی شدن یک سوختبر بلوچ در پی واژگونی خودرو+ویدیو

روز دوشنبه ۶ شهریور ماه ۱۴۰۲، یک سوختبر بلوچ بر اثر واژگونی خودرو در شهرستان راسک مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

به گزارش کولبر نیوز، به نقل از حال‌وش، روز دوشنبه ۶ شهریور ماه ۱۴۰۲، یک سوختبر بلوچ بر اثر واژگونی خودرو در شهرستان راسک مجروح شده و جهت مداوا به بیمارستان ولایت این شهر منتقل شد.

بر اساس این گزارش، هویت این سوختبر «ادهم فولادی»، ٢۶ ساله، اهل روستای “پاسک” از توابع شهرستان قصرقند عنوان شده است. گفتە می‌شود این شهروند در پی این حادثه دچار خونریزی مغزی شده و وضعیت هوشیاری وی همچنان نامساعد می‌باشد.

خانواده آقای فولادی به دلیل مجهز نبودن بیمارستان “ولایت” برای بیماران ضربه مغزی، تلاش کرده‌اند تا وی را به بیمارستان “امام علی” در چابهار منتقل کنند. با اینحال به آنها اعلام شده است که این بیمارستان تخت خالی ندارد و از پذیرش وی خودداری کرده‌اند.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

خطر گرفتار شدن سوختبران در رودخانه پیرکور و نهنگ در پی بارش بارش شدید

چ آگوست 30 , 2023
بارش شدید و وقوع سیل، نگرانیها را از خطر گرفتار شدن سوختبران بلوچ در هر دو رودخانه پیرکور و نهنگ، افزایش داده است. به گزارش کولبرنیوز، به نقل از حال وش، در روزهای گذشته بارش شدید و وقوع سیل در مناطق مرزی شهرستان سرباز، نگرانیها را از خطر گرفتار شدن […]
photo 2023 08 29 23 50 10

You May Like