جان باختن یک کودک سوختبر در محور ایرانشهر محور سرباز+ فیلم

یک کودک سوختبر بلوچ بر اثر تصادف و آتش‌سوزی خودرو در محور ایرانشهر به سرباز جانش را از دست داد.

به گزارش کولبرنیوز، روز سه‌شنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۲، بر اثر تصادف و آتش‌سوزی یک خودرو سوختبر در محور ایرانشهر به سرباز یک کودک سوختبر بلوچ زنده زنده در شعله‌های آتش جانش را از دست داد. هویت این کودک سوختبر بلوچ “محسن حملی” ۱۷ساله فرزند کریم‌بخش اهل شهرستان سرباز می‌باشد.
این حادثه حوالی ساعت ۳ بعدازظهر در محور ایرانشهر به سرباز و حد فاصل پل چمنی رخ داد که یک نیسان سوختبر با سواری پژو پارس برخورد کرد و منجر به آتش سوزی خودرو و جان باختن سوختبر شد.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

بازداشت دو شهروند در شهرهای مهاباد و پیرانشهر

چ جولای 12 , 2023
جمال بایزیدی و هیوا درخوردی توسط نیروهای امنیتی در شهرهای مهاباد و پیرانشهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند. به گزارش کولبرنیوز، روز سه‌شنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۲، جمال بایزیدی توسط نیروهای امنیتی شهر مهاباد بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.بر اساس گزارشی دیگر، بامداد روز دوشنبه ١٩ […]
photo 2023 07 11 23 09 48

You May Like