ضرب و شتم و توقیف خودروی یک سوختبر در نهبندان+ویدیو

یک سوختبر بلوچ توسط نیروهای مرصاد نهبندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و‌خودروی وی توقیف شده است.

به گزارش کولبرنیوز روز شنبه چهارم شهریورماه ۱۴۰۲، ماموران مرصاد خوردوی یک سوختبر بلوچ را در ایست و بازرسی سهل‌آباد از توابع شهرستان نهبندان توقیف کرده و وی را مورد ضرب و شتم قرار دادند. هویت این سوختبر بلوچ “مسعود زاروزهی” ۲۵ ساله می‌باشد.
بر اساس این گزارش نامبرده پس از فحاشی و ضرب و شتم توسط ماموران مرصاد چند ساعتی را در بازداشت بسر برده و سپس آزاد شده است.
سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

واژگونی یک خودرو سوختبر در پی تعقیب و گریز توسط نیروهای نظامی در سربیشه+ویدیو

د آگوست 28 , 2023
یک خودروی سوختبر در پی تعقیب و گریز توسط نیروهای انتظامی و نظامی در سربیشه، واژگون و دچار آتش‌سوزی شد. به گزارش کولبرنیوز روز دوشنبه ششم شهریورماه ۱۴۰۲، یک خودرو سوختبر در پی تعقیب و گریز توسط نیروهای یگان امداد سربیشه در حد فاصل منطقه حجت‌آباد شهرستان سربیشه واژگون شده […]
IMG 2357

You May Like