شاهرود؛ عاطفه رنگریز از زندان شاهرود به مرخصی اعزام شد

عاطفه رنگریز، نویسنده،مترجم و فعال حقوق زنان، از زندان شاهرود به مرخصی درمانی اعزام شد.

Design Image 11

به گزارش کولبرنیوز روز سه‌شنبه ٣٠ مردادماه ۱۴۰۳، عاطفه رنگریز، نویسنده، مترجم و فعال حقوق زنان از زندان شاهرود به مرخصی اعزام شد. خانم رنگریز ضمن انتشار این خبر اعلام کرد که به مدت دو روز به مرخصی درمانی اعزام شده است.

عاطفه رنگریز، در تاریخ نوزدهم شهریورماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در دامغان بازداشت و نهایتاً در تاریخ بیست و نهم مهرماه ۱۴۰۲، با تودیع وثیقه از زندان شاهرود آزاد شد.

 این فعال حقوق زنان پس از چندی توسط دادگاه انقلاب شاهرود از بابت اتهام “همکاری و عضویت در گروه‌های مخالف نظام” به دو سال و هفت ماه و شانزده روز حبس و به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به هفت ماه و شانزده روز زندان محکوم شد.

عاطفه رنگریز در تاریخ نهم تیرماه ۱۴۰۳، پس از برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به اتهاماتش در پرونده‌ای دیگر در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب دامغان بازداشت و به زندان شاهرود منتقل شد.

عاطفه رنگریز پیش از این نیز به واسطه فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و محکومیت را داشته است.

کولبرنیوز

Next Post

تهران؛ ممنوعیت تماس و ملاقات آنیشا اسداللهی در زندان اوین

چ آگوست 21 , 2024
تهران؛ ممنوعیت تماس و ملاقات آنیشا اسداللهی در زندان اوین به گزارش کولبرنیوز به نقل از هرانا، آنیشا اسداللهی، فعال کارگری محبوس در زندان اوین از برقراری تماس تلفنی و ملاقات با خانواده محروم مانده است. علی اسداللهی، برادر این زندانی سیاسی ضمن انتشار این خبر اعلام کرد که آنیشا […]
Design Image 12

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی