بانە؛ زخمی شدن یک کولبر با تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی

یک کولبر اهل دیواندره با تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در مرز هه‌نگه‌ژال بانه، زخمی شد.

photo 2024 02 03 18 16 28

به گزارش کولبرنیوز، روز چهارشنبه ۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۲، یک‌ کولبر با شلیک مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در مرز هه‌نگه‌ژال بانه به شدت زخمی شده است.
بر اساس این گزارش، هویت این کولبر «محمد امین رستمی»، ۳۰ ساله و اهل دیواندره گزارش شده است.
وضعیت سلامت این کولبر که از ناحیه لگن، ران و ساق پا به شدت مجروح شده و جهت مداوا در بیمارستان بستری شده، وخیم می‌باشد و باید مورد چند عمل جراحی قرار بگیرد.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در سال ٢٠٢٣ میلادی، جمعاً ٢٩٩ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۲ کولبر معادل (%۱۱) کشته و ٢۶۷ کولبر معادل (%۸۹) نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ٢٩٩ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ٢۶١ مورد معادل (%٨٧) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است. هم‌چنین از مجموع ۲۹۹ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند، تعداد ۳۰ نفر از آن‌ها کودک زیر ١٨ سال می‌باشند.

کولبرنیوز

Next Post

بانه؛ زخمی شدن یک کودک کولبر با تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی

ش فوریه 3 , 2024
یک کودک کولبر ۱۷ ساله، با تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در مرز سیرانبند بانه زخمی شد. به گزارش کولبرنیوز، شب گذشته ۱۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ یک کودک کولبر با سلاح ساچمه‌ای توسط نیروهای هنگ‌مرزی در مرز سیرانبند بانه مورد اصابت گلوله قرار گرفته و زخمی شد.هویت این کولبر، «دیاکو محمدی»، ۱۷ ساله […]
photo 2024 02 03 18 16 30

You May Like