بانه؛ زخمی شدن یک کودک کولبر با تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی

یک کودک کولبر ۱۷ ساله، با تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در مرز سیرانبند بانه زخمی شد.

photo 2024 02 03 18 16 30

به گزارش کولبرنیوز، شب گذشته ۱۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ یک کودک کولبر با سلاح ساچمه‌ای توسط نیروهای هنگ‌مرزی در مرز سیرانبند بانه مورد اصابت گلوله قرار گرفته و زخمی شد.
هویت این کولبر، «دیاکو محمدی»، ۱۷ ساله و اهل دیواندره گزارش شده است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در سال ٢٠٢٣ میلادی، جمعاً ٢٩٩ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۲ کولبر معادل (%۱۱) کشته و ٢۶۷ کولبر معادل (%۸۹) نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ٢٩٩ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ٢۶١ مورد معادل (%٨٧) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است. هم‌چنین از مجموع ۲۹۹ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند، تعداد ۳۰ نفر از آن‌ها کودک زیر ١٨ سال می‌باشند.

کولبرنیوز

Next Post

بیش از پنج ماه بلاتکلیفی؛ تداوم بازداشت ماشاالله کرمی در ندامتگاه مرکزی کرج

ش فوریه 3 , 2024
ماشاالله کرمی، پدر محمد مهدی کرمی، معترض اعدام شده، علی‌رغم گذشت بیش از پنج ماه از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در ندامتگاه مرکزی کرج به‌سر می‌برد. به گزارش کولبرنیوز به نقل از هرانا، ماشاالله کرمی علی‌رغم گذشت ۱۶۵ روز از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در بند […]
کرمی

You May Like