بانه؛ کشته شدن یک کولبر با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی

جعفر فرجی کولبر اهل شهر سقز با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی بانه کشته شد.

سقز بانه

به گزارش کولبرنیوز شامگاه دوشنبه هفتم اسفندماه ۱۴۰۲، نیروهای هنگ‌مرزی با تیراندازی مستقیم در نوارمرزی بانه یک کولبر را کشتند. هویت این کولبر “جعفر فرجی” اهل شهر سقز می‌باشد. بر اساس این گزارش پیکر این کولبر به بیمارستان صلاح‌الدین ایوبی شهر بانه منتقل شده است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در سال ٢٠٢٣ میلادی، جمعاً ٢٩٩ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۲ کولبر معادل (%۱۱) کشته و ٢۶۷ کولبر معادل (%۸۹) نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ٢٩٩ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ٢۶١ مورد معادل (%٨٧) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است. هم‌چنین از مجموع ۲۹۹ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند، تعداد ۳۰ نفر از آن‌ها کودک زیر ١٨ سال می‌باشند.

کولبرنیوز

Next Post

راسک؛ زخمی شدن دو سوختبر بلوچ بر اثر واژگونی خودرو

د فوریه 26 , 2024
دو سوختبر بر اثر واژگونی خودرو در هوت گت جکیگور، زخمی شدند. به گزارش کولبرنیوز، به نقل از حال‌وش، امروز دوشنبه ۷ اسفندماه ۱۴۰۲، در پی بارندگی و لغزنده بودن جاده، یک خودرو سوختبر در منطقه هوت گت جکیگور شهرستان راسک واژگون شده و دو سوختبر بلوچ زخمی شدند. تا […]
IMG 4433

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی