بانه؛ یک کولبر پس از شکنجه توسط نیروهای هنگ‌مرزی هدف تیراندازی قرار گرفت

روز شنبه نهم تیرماه ۱۴۰۳، نیروهای هنگ‌مرزی رژیم پس از بازداشت و شکنجه یک کولبر و سرقت اموال وی، او را مورد هدف تیراندازی با سلاح ساچمه‌ای قرار دادند.

چاوشینی کولبر زخمی شده

به گزارش کولبرنیوز نیروهای هنگ‌مرزی رژیم در نوار مرزی “هنگه‌ژال” بانه، یک کولبر با هویت «شیرزاد چاوشینی» ۳۴ ساله و اهل بانه را بازداشت و پس از شکنجه فیزیکی وی اقدام به ضبط و سرقت تلفن همراه و مبلغ ۱۲۳۰ دلار او کردند. ماموران هنگ‌مرزی رژیم سپس از پشت این کولبر را مورد هدف شلیک با اسلحه‌ی ساچمه‌ای قرار دادند.

یکی از منابع نزدیک به این کولبر به کولبرنیوز گفت که آقای چاوشینی از ناحیه ران، باسن و شکم به شدت زخمی شده و اکنون در یکی از مراکز درمانی شهر بانه تحت درمان است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز در سال ۱۴۰۲ شمسی، جمعاً ۴۴۴ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۴۴ کولبر معادل (۱۰٪) کشته و ۴۰۰ کولبر معادل (٩۰٪) زخمی شدند. از مجموع ۴۴۴ کولبری که در سال ۱۴۰۲ کشته و زخمی شده‌اند، جمعاً ٣٧۳ مورد، معادل (٨۴٪) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

هم‌چنین از مجموع ۴۴۴ کولبری که طی سال ۱۴۰۲ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ٣٧ نفر از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند. در سال ١۴۰٢ ما شاهد افزایش ۹۰٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

کولبرنیوز

Next Post

کوردستان انقلابی در صدر بایکوت‌کنندگان انتخابات فرمایشی

ی ژوئن 30 , 2024
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it نمایشی کە با نام انتخابات به راە انداختە شدە بود با بایکوت و بی‌اعتنایی جدی و بی‌نظیری از سوی اکثریت قاطع مردم در سراسر ایران و کوردستان روبرو شدە است. این واقعیت را نه فقط گزارش‌های میدانی، بلکه […]
IMG 20240630 135913 080

You May Like