کوردستان؛ کشته و زخمی شدن ١٩ کولبر از جمله یک کودک‌کولبر طی چهار روز گذشته

طی چهار روز گذشته بیش از ١٩ کولبر از جمله یک کودک‌کولبر در نوارمرزی کوردستان با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی و حوادث بین جاده‌ای در مسیر کولبری کشته و زخمی شدند.

کشته و زخمی شدن ١٩ کولبر از جمله یک کودک‌کولبر طی چهار روز گذشته

به گزارش کولبرنیوز روز جمعه ١٨ اسفندماه ۱۴۰۲، “هیوا رحیم‌پناه” پس از دستگیری و شکنجه توسط نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هه‌نگه‌ژال بانه، نیروهای نظامی از فاصله نزدیک به پای نامبرده شلیک کرده و او را به شدت زخمی می‌کنند. بر اساس گزارشی دیگر، هم‌زمان نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود با سلاح ساچمه‌ای به سوی گروهی از کولبران آتش گشوده و یک کولبر اهل شهر سقز با نام “فایق بهنیا” را هدف بیش از ۵٠ گلوله ساچمه‌ای قرار داده و او را به شدت زخمی می‌کنند. شامگاه جمعه یک کولبر دیگر اهل شهر جوانرود با نام “بهمن بدری” نیز بر اثر سقوط از اتومبیل حامل کولبران در مسیر رفتن به کولبری به شدت مجروح شده است.

به گزارش کولبرنیوز روز شنبه ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۲، بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی به اتومبیل حامل کولبران و واژگونی آن در مریوان، یک کاسبکار کشته و دو کولبر نیز به شدت مجروح شدند. هویت کاسبکاری کشته شده “آرام منوچهری” اهل شهر مریوان و هویت یکی از کولبرهای زخمی “سیوان (فامیلی نامشخص)” اهل روستای گاگل از توابع شهر مریوان می‌باشد. هویت دومین کولبر هنوز برای کولبرنیوز احراز نشده است. بر اساس گزارشی دیگر همان روز در نوارمرزی هه‌نگه‌ژال بانه دو کولبر از جمله یک کودک‌کولبر با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی زخمی شده‌اند. هویت این دو کولبر “آرمان حسینی” ٢۶ ساله و “شاهین محمدی” ١٧ ساله هر دو اهل شهر سقز برای کولبرنیوز محرز شده است.

به گزارش کولبرنیوز روز یک‌شنبه ٢٠ اسفندماه ۱۴۰۲، یک کولبر میانسال اهل روستای هشمیز از توابع شهر سنندج با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود از ناحيه دست چپ مجروح شده است. بر اساس گزارشی دیگر همان روز و در همان مرز، یم کولبر دیگر با نام “امید مرادی” اهل شهر مریوان در پی سنگپرانی نیروهای هنگ‌مرزی از ناحيه پای چپ به شدت زخمی شده است.

به گزارش کولبرنیوز بامداد روز دوشنبه ٢١ اسفندماه ۱۴۰۲، بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود ۴ کولبر زخمی شده‌اند، که هویت سه تن از آن‌ها با اسامی “هادی (فامیلی نامشخص)”، “مسعود منصوری” و “محمد (فامیلی نامشخص)” برای کولبر نیوز احراز شده است و از هویت چهارمین کولبر تا زمان تنظیم این گزارش اطلاعی در دسترس نمی‌باشد. بر اساس گزارشی دیگر همان روز در مسیر شهر پاوه بر اثر تصادف اتومبیل حامل کولبران با یک خوردو دیگر، ۵ کولبر اهل شهرستان ثلاث‌باباجانی زخمی شدند. بر اساس این گزارش هویت دو تن از آن‌ها با اسامی “ناصح محمدیان” و “آکام ویس‌مرادی” برای کولبرنیوز احراز شده است و از هویت سه کولبر دیگر تا زمان تنظیم این گزارش اطلاعی در دسترس نمی‌باشد.

کولبرنیوز

Next Post

ترکیه‌؛ خطر دیپورت یک پناهجوی سیاسی کورد به ایران

د مارس 11 , 2024
دادگاهی در ترکیه پس از چهار ماه بازداشت، حکم دیپورت بیژن مرادی، پناهجوی سیاسی کورد را صادر و به وکیل نامبرده ابلاغ کرد. جان این فعال سیاسی به شدت در خطر است.  به گزارش کولبرنیوز، به نقل از دلنیا مولودزاده همسر پناهجو و فعال سیاسی بیژن (هلمت) مرادی ۳۲ ساله، […]
telegram cloud photo size 4 6017175884240372263 y

You May Like