ترکیه‌؛ خطر دیپورت یک پناهجوی سیاسی کورد به ایران

دادگاهی در ترکیه پس از چهار ماه بازداشت، حکم دیپورت بیژن مرادی، پناهجوی سیاسی کورد را صادر و به وکیل نامبرده ابلاغ کرد. جان این فعال سیاسی به شدت در خطر است. 

telegram cloud photo size 4 6017175884240372263 y

به گزارش کولبرنیوز، به نقل از دلنیا مولودزاده همسر پناهجو و فعال سیاسی بیژن (هلمت) مرادی ۳۲ ساله، دادگاهی در ترکیه پس از ١٢۵ روز بازداشت، حکم دیپورت بیژن مرادی را صادر کرده است. بر اساس این گزارش خطر دیپورت این فعال سیاسی کورد به ایران وجود دارد.

به گفته منابع آگاه، بیژن مرادی طی مدت بازداشت در کمپ ادرنه ترکیه هیچ‌گونه تماسی با بیرون نداشته‌ است که این موجب افزایش نگرانی‌های خانواده و آشنایان نامبرده درباره دیپورت نامبرده به ایران شده است.

بیژن (هلمت) مرادی سال‌های سابفه کار و فعالیت سیاسی داشته است و در که حدود چهار ماه پیش در حین تلاش برای رسیدن به اروپا و جای امن در نقطه صفرمرزی ترکیه و یونان توسط پلیس ترکیه به همراه همسرش بازداشت شد.

در صورت دیپورت بیژن مرادی به ایران، جان او با توجه به فعالیت‌های سیاسی نامبرده علیه جمهوری اسلامی به شدت به خطر می‌افتد.

کولبرنیوز

Next Post

فنوج؛ گرفتار شدن سرویس مدارس در طغیان رودخانه

د مارس 11 , 2024
سرویس مدارس روستای گیران شهرستان فنوج، در طغیان رودخانه‌ها گرفتار می‌شوند. به گزارش کولبرنیوز به نقل از حال وش، روز یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲، تصاویری از خودروی سرویس مدارس دانش‌آموزان روستای گیران از توابع بخش کتیج شهرستان فنوج در پی بارندگی‌های چند روز اخیر گرفتار طغیان رودخانه شد و دانش […]
photo 2024 03 11 19 35 46

You May Like