کوردستان؛ جانباختن دو کولبر در پیرانشهر و بانه

اسعد حسن‌پور کولبر ۲۵ ساله اهل شهر سقز که با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هه‌نگه‌ژال بانه زخمی شده بود بر اثر شدت جراحات جانباخت؛ رحمان معروفی کولبر اهل روستای گزگسک از توابع پیرانشهر بر اثر سرمازدگی در ارتفاعات مرزی این شهر جانباخت.

telegram cloud photo size 4 5976690753709130391 y

به گزارش کولبرنیوز چهارشنبه اول آذرماه ١۴٠٢، اسعد حسن‌پور کولبر ۲۵ ساله اهل روستای “جعفرخان” شهر سقز که شامگاه سه‌شنبه ۳۰ آبانماه ١۴٠٢ در نوارمرزی هنگه‌ژال بانه از سوی نیروهای هنگ‌مرزی با سلاح جنگی از ناحیه شکم زخمی شده بود بر اثر شدت جراحات در بیمارستان صلاح‌الدین ایوبی شهر بانه جانش را از دست داد.

بر اساس گزارشی دیگر امروز چهارشنبه اول آذرماه ١۴٠٢، پیکر بی‌جان رحمان معروفی، کولبر اهل “گزگسک” ۳۲ ساله از توابع پیرانشهر، در منطقه مرزی گانپه این شهر توسط کوهنوردان یافته شده و در حال حاضر به سمت دامنه کوهستان در حال انتقال است. جسد این کولبر ٣٢ ساله که پدر دو فرزند بوده، در حالی پیدا شده که از روز دوشنبه ٢٩ آبان‌ماه، حین کولبری در کوهستان ناپدید شده و بر اثر سرمای شدید جانش را از دست داد.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز از ابتدای پاییز، از اول مهرماه تا اول  آذرماه ١۴٠۲، جمعاً ١۵۴ کولبر در مناطق مرزی کوردستان بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی، ضرب و شتم توسط نیروهای نظامی رژیم و رفتن روی مین، کشته و زخمی شده‌اند.

از این تعداد جمعاً ۹ کولبر کشته و ١۴۵ کولبر نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ١۵۴ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ١۴۱ مورد معادل (%٩۲) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

کولبرنیوز

Next Post

بانە؛ زخمی شدن دو کولبر با تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی

پ نوامبر 23 , 2023
پرویز قادری کولبر اهل بانه و پژمان رمضانی اهل بوکان، بر اثر تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در منطقه مرزی هه‌نگه‌ژال این شهر زخمی شدند. به گزارش کولبرنیوز، شامگاه سه‌شنبه ۳۰ آبان‌ماه ۱۴۰۲، یک کولبر اهل بانه با هویت پرویز قادری، ۲۹ ساله، بر اثر تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در منطقه مرزی هه‌نگه‌ژال […]
photo1700719555

You May Like