بانە؛ زخمی شدن دو کولبر با تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی

پرویز قادری کولبر اهل بانه و پژمان رمضانی اهل بوکان، بر اثر تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در منطقه مرزی هه‌نگه‌ژال این شهر زخمی شدند.

photo1700719555

به گزارش کولبرنیوز، شامگاه سه‌شنبه ۳۰ آبان‌ماه ۱۴۰۲، یک کولبر اهل بانه با هویت پرویز قادری، ۲۹ ساله، بر اثر تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در منطقه مرزی هه‌نگه‌ژال بانه به شدت زخمی شد.

بر اساس گزارشی دیگر، شب گذشته چهارشنبه ۱ آذرماه ۱۴۰۲، پژمان رمضانی، کولبر اهل بوکان نیز توسط نیروهای هنگ‌مرزی مورد اصابت گلوله ساچمه‌ای قرار گرفته و زخمی شد.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز از ابتدای پاییز، از اول مهرماه تا اول  آذرماه ١۴٠۲، جمعاً ١۵۴ کولبر در مناطق مرزی کوردستان بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی، ضرب و شتم توسط نیروهای نظامی رژیم و رفتن روی مین، کشته و زخمی شده‌اند.
از این تعداد جمعاً ۹ کولبر کشته و ١۴۵ کولبر نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ١۵۴ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ١۴۱ مورد معادل (%٩۲) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

کولبرنیوز

Next Post

بانە؛ زخمی شدن یک کولبر با تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی

پ نوامبر 23 , 2023
حسن فرجی کولبر اهل سقز، بر اثر تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در منطقه مرزی هه‌نگه‌ژال این شهر زخمی شد. به گزارش کولبرنیوز، شب گذشته چهارشنبه ۱ آذرماه ۱۴۰۲، حسن فرجی، کولبر ٢٩ سالە اهل سقز توسط نیروهای هنگ‌مرزی مورد اصابت گلوله ساچمه‌ای قرار گرفته و زخمی شد. با استناد به آمار […]
photo1700729661

You May Like