کنارک؛ جانباختن یک سوختبر بلوچ در پی واژگونی خودرو

یک سوختبر بلوچ بر اثر واژگونی خودرو در محور کنارک جانش را از دست داد. 

2024 04 26 13.45.11

به گزارش کولبرنیوز بامداد جمعه هفتم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، در پی واژگونی یک خودرو در محور کنارک یک سوختبر بلوچ جان خود را از دست داد. هویت این سوختبر:«علی داوری مقدم» ۳۰ ساله اهل و ساکن ایرانشهر می‌باشد. 

بر اساس این گزارش خودروی علی حوالی ساعت ۲ بامداد امروز در دوراهی محور کنارک بر اثر ترکیدگی لاستیک دچار واژگونی شده و وی بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

ایرانشهر؛ جانباختن یک سوختبر بلوچ در پی تصادف خودرو در شهرستان ایرانشهر

ج آوریل 26 , 2024
یک سوختبر بلوچ بر تصادف خودرو در محور ایرانشهر به بمپور جانش را از دست داد.  به گزارش کولبرنیوز روز جمعه هفتم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، در پی تصادف یک خودروی سوختبر با تریلی در محور ایرانشهر به بمپور یک سوختبر بلوچ جان خود را از دست داد. هویت این شهروند، “جواد […]
2024 04 26 13.57.25

You May Like