سراوان؛ زخمی شدن دو‌ سوختبر با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی

دو سوختبر بلوچ با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی در سراوان، زخمی شدند.

photo 2024 04 10 09 45 07 edited

به گزارش کولبرنیوز، به نقل از کمپین فعالین بلوچ، در پی تیراندازی نیروهای نظامی در منطقه مرزی شمسر شهرستان سراوان به سمت خودرو سوختبران، دو سوختبر بلوچ از ناحیه پا به شدت زخمی شدند.
هویت این دو سوختبر «یاسین قلندرزهی» فرزند خیرمحمد، اهل روستای کلچار از توابع بخش هیدوچ شهرستان سیب و سوران و «مطلب (فامیل نامشخص)» اهل روستای نیرهی از توابع بخش بمپشت سراوان گزارش شده است.
گفته می‌شود، نیروهای نظامی در حالی که این سوختبران هیچ سوختی بهمراه نداشته‌اند، بدون ایست و هشدار قبلی اقدام به تیراندازی بسوی آنان کرده است.
سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

بهاییان در سال ۱۴۰۲ تحت شدیدترین فشارها و آزارها

چ آوریل 10 , 2024
سالی که گذشت برای بهائیان در ایران از سخت‌ترین سالهایی بود که پیروان این آئین در ایران تحت حاکمیت رژیم اسلامی متحمل شدند. سازمان دیدبان حقوق بشر که مرکز آن در شهر ژنو است در تاریخ سیزدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ گزارش تکان دهنده‌ای در ۴۲ صفحه از آزار و سرکوب بهائیان […]
2024 04 10 16.46.41

You May Like