گناباد؛ کشتە شدن یک سوختبر بلوچ

بر اثر واژگونی و آتش سوزی خودرو در محور گناباد، یک سوختبر بلوچ جانش را از دست داد.

Screenshot 2024 02 18 144554

به گزارش کولبرنیوز بە نقل از حال وش، شامگاه روز چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲، یک خودرو پژو ۴۰۵ سوختبر در محور گناباد واقع در خراسان رضوی بر اثر ترکیدن لاستیک واژگون و منجر به آتش سوزی خودرو شده و یک شهروند بلوچ جان خود را از دست داد.

هویت شهروند جان باخته، «عارف دهمرده» فرزند گل‌احمد مجرد، اهل و ساکن روستای غلام‌علی واقع در شهرستان هیرمند توسط حال وش احراز شده است.

به گفته منابع محلی: «شامگاه روز چهارشنبه حوالی ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه عارف در ۱۵ کیلومتری شهر گناباد خراسان رضوی در حال بازگشت از تربت حیدریه به استان بوده، لاستیک خودرو ترکیده و خودرو از مسیر حرکت خارج و واژگون شده که منجر به آتش گرفتن خودرو و جان باختن وی در شعله های آتش شده است.»

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

خاش؛ کشتە شدن شش نفر از جمله دو سوختبر بلوچ

ی فوریه 18 , 2024
شش نفر از جمله دو سوختبر بلوچ بر اثر تصادف در محور خاش _ زاهدان، کشتە شدند. به گزارش کولبرنیوز بە نقل از رسانک، روز شنبه ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۲، در پی برخورد دو خودروی پژو پارس و تویوتا وانت سوختبر در محور زاهدان به خاش شش شهروند بلوچ از […]
a0651825 3e8c 4ada 85d3 ba02fef79041

You May Like