کشته و زخمی شدن پنج سوختبر بلوچ در پی تصادفی در محور دشتیاری

امروز جمعه ۳۰ تیرماه ۱۴۰۲، در پی تصادف دو دستگاه خودرو سوختبری در محور دشتیاری، سه سوختبر زخمی شده و دو سوختبر دیگر جان خود را از دست دادند.

photo 2023 07 21 14 45 32

به گزارش کولبرنیوز، به نقل از حال‌وش، امروز جمعه ۳۰ تیرماه ۱۴۰۲، در پی تصادف دو دستگاه خودرو سوختبری در محور دشتیاری در نزدیکی کلانی، سه سوختبر زخمی شده و دو سوختبر دیگر جان خود را از دست دادند.

هویت یکی از سوختبران جانباخته، «شعیب کلمتی»، ۳۲ ساله، فرزند دادشاه، متاهل و اهل ریمدان گزارش شدە است. تا این لحظه از هویت سه سوختبر مجروح و سوختبر دیگری که جان خود را از دست داده است، اطلاعی در دست نیست.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

سقز؛ یک‌ کشته و دو مجروح در پی واژگونی خودرو حامل کولبران+ویدیو

ش جولای 22 , 2023
روز جمعه ۳۰ تیرماه ۱۴۰۲، در پی واژگونی یک دستگاه خودرو حامل کولبران در منطقه سرشیو سقز، دو کولبر زخمی شده و یک کولبر دیگر جان خود را از دست داد. به گزارش کولبر نیوز، روز جمعه ۳۰ تیرماه ۱۴۰۲، یک دستگاه خودرو پژو حامل کولبران در منطقه سرشیو سقز […]
photo 2023 07 22 10 31 33

You May Like