کشته و زخمی شدن دو‌ سوختبر در محور زاهدان

دو سوختبر بلوچ در پی واژگونی خودرو در محور منطقه حرمک از توابع زاهدان کشته و زخمی شدند.

photo 2023 05 10 21 03 38

به گزارش رسیده امروز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، در پی واژگونی خودرو سوختبر سایپا در محور منطقه حرمک از توابع زاهدان دو سوختبر بلوچ کشته و مجروح شدند. هویت سوختبر جان جانباخته “دلاور درکزهی” ۲۵ ساله فرزند اشرف ساکن روستای “شورک سرجنگل” از توابع زاهدان می‌باشد و هویت سوختبر مجروح “زکریا درکزهی” می‌باشد که هم اکنون در بیمارستان زاهدان بستری است.

لازم به ذکر است که طی دو روز گذشته تاکنون دست‌کم ۱۲ سوختبر کشته و زخمی شدەاند که در میان آنها یک کودک سوختبر ۱۷ ساله نیز وجود دارد.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

صدور کیفرخواست برای یازده معلم در دادسرای اهواز

پ مه 11 , 2023
وکیل مدافع اعضای کانون صنفی معلمان استان خوزستان از صدور کیفرخواست با دو عنوان اتهامی برای پیروز نامی، کوکب بداغی، سیامک صادقی چهرازی، علی کروشاتی، اقبال تامرادی، صادق ناصری، زهره بختیاری، شهریار شیروانی‌نیا، معین زرگانی، بهنیا بهمنی‌نژاد و عماد رفیعی در دادگاه اهواز خبر داد. به گزارش کولبرنیوز به نقل […]
photo 2023 05 11 10 12 54

You May Like