سراوان؛ تصاویری از خودروهای سوختبران گرفتار سیلاب

در سیلاب منطقه کوه سفید سراوان، تعداد زیادی از خودروهای سوختبران گرفتار سیلاب شدەاند.

به گزارش کولبرنیوز، بە نقل از حال وش، تصاویر ارسالی نشان می دهد بدنبال بارندگی روز گذشته ۷ اسفند و سیلاب در منطقه کوه سفید سراوان دستکم ۲۰ خودروی سوختبر در جریان سیلاب در این محدوده گرفتار شدەاند.

به گفته منابع محلی:« علاوه بر خسارات مادی که به خودروها وارد شده شماری از شهروندان سوختبر نیز مفقود شده اند که از وضعیت آنان اطلاعی در دست نیست.»

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

راسک؛ گرفتار شدن خودرو‌های سوختبران در سیلاب

س فوریه 27 , 2024
خودرو‌های سوختبران در سیلاب مرز پیرکور راسک گرفتار شدند. به گزارش کولبرنیوز، بە نقل از رسانک، امروز سه‌شنبه ۸ اسفندماه ۱۴۰۲، در پی بارندگی و سیلاب ناشی از آن دستکم دو خودروی سوختبران در مرز پیرکور واقع در شهرستان راسک گرفتار سیلاب شدند. در این حوادث به کسی اسیبی نرسیده […]
Screenshot 2024 02 27 154514

You May Like