جان باختن یک سوختبر در ایرانشهر

یک سوختبر بلوچ بر اثر تصادف و آتش‌سوزی خودرو در محور بزمان به ایرانشهر جانش را از دست داد.

باختن یک سوختبر در ایرانشهر edited

به گزارش رسیده روز شنبه ۱۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، یک سوختبر بلوچ بر اثر تصادف منجر به آتش سوزی خودرو در محور بزمان به ایرانشهر جان خود را از دست داد.
طبق این گزارش این حادثه بعد از ظهر دیروز بر اثر برخورد یک دستگاه خوردوی پراید سوختبر‌ با یک دستگاه اتوبوس در محور بزمان به ایرانشهر رخ داد که سوختبر بر اثر شدت جراحات وارده در شعله‌های آتش جانش را از دست داده است. از هویت این سوختبر تا لحظه تنظیم گزارش اطلاعی در دسترس نمی‌باشد.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند.
با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

کشته و زخمی شدن دو شهروند بر اثر شلیک نیروهای نظامی در نوارمرزی گادر اشنویه

د آوریل 3 , 2023
نیروهای نظامی رژیم در نوارمرزی گادر اشنویه به ظن حمل کالای قاچاق به سوی شهروندان آتش گشوند که در نتیجه آن دو شهروند اهل منطقه مرگور ارومیه کشته و زخمی و دو شهروند دیگر نیز بازداشت شدند. به گزارش کولبر نیوز روز یک‌شنبه ۱۳ فروردین‌ماه ١۴٠٢، یک شهروند اهل روستای […]
و زخمی شدن دو شهروند بر اثر شلیک نیروهای نظامی در نوارمرزی گادر اشنویه

You May Like