صدور کیفرخواست برای یازده معلم در دادسرای اهواز

وکیل مدافع اعضای کانون صنفی معلمان استان خوزستان از صدور کیفرخواست با دو عنوان اتهامی برای پیروز نامی، کوکب بداغی، سیامک صادقی چهرازی، علی کروشاتی، اقبال تامرادی، صادق ناصری، زهره بختیاری، شهریار شیروانی‌نیا، معین زرگانی، بهنیا بهمنی‌نژاد و عماد رفیعی در دادگاه اهواز خبر داد.

photo 2023 05 11 10 12 54

به گزارش کولبرنیوز به نقل از هرانا، فرزانه زیلابی، وکیل مدافع اعضای کانون صنفی معلمان استان خوزستان توضیحاتی در خصوص پرونده قضایی یازده تن از فعالین صنفی معلمان ارائه کرد. خانم زیلابی اظهار داشت: برخی معلمان و اعضای کانون صنفی معلمان استان خوزستان پیرو کیفرخواست صادره از دادسرای عمومی و انقلاب اهواز جهت رسیدگی به اتهام‌های انتسابی به دادگاه انقلاب اهواز فراخوانده شدند که در پی این احضار؛ خانم‌ها و آقایان پیروز نامی، دبیر کانون صنفی معلمان خوزستان و عضو شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، کوکب بداغی، سیامک صادقی چهرازی، علی کروشاتی، اقبال تامرادی، صادق ناصری، زهره بختیاری، شهریار شیروانی نیا، معین زرگانی، بهنیا بهمئی‌نژاد و عماد رفیعی به من وکالت دادند. وی افزود: در اعتراضات جاری معلمان برای پیگیری خواسته‌های صنفی به شکل ناگزیر پیوندی با اعتراض‌های پس از مرگ خانم ژینا امینی در جنبش موسوم به زن زندگی آزادی و مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان برقرار شد که متعاقب آن با گزارش سازمان اطلاعات سپاه استان خوزستان، دو پرونده در شعب ۱۲و ۱۳ بازپرسی زیر عناوین اتهامی متعدد امنیتی و غیر امنیتی برای موکلان اقامه کردند.
این وکیل دادگستری تصریح کرد: در نهایت با صدور قرار رسیدگی توأمان، توسط شعبه ۱۲ بازپرسی قرار جلب به دادرسی صادر شد که با ملاحظه کیفرخواست صادره از سوی دادسرا، دو عنوان اتهامی «عضویت در گروه‌هایی که هدف آنها برهم زدن امنیت کشور است» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی» علیه موکلان مشاهده می‌شود. وقت رسیدگی به پرونده روز ۱۸ اردیبهشت ماه، مصادف با هفته معلم، تعیین شده بود که پس از ابلاغ وقت به نامبردگان و وکیل، وقت تعیینی به علت در مرخصی به سر بردن قاضی در روز رسیدگی، ابطال و به ۲۷ خردادماه ١۴٠٢ موکول شد.
به گفته خانم زیلابی: صرف نظر از ایرادات شکلی و ماهوی فراوان خرد و کلان به عناوین اتهامی، گزارش ضابطان امنیتی و روند تحقیقات در پرونده که موضوع تازه‌ای نیست، باید گفت که چارچوب فعالیت کانون صنفی معلمان و شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان با اساسنامه مصوب و خواسته‌های تعریف شده مشخص و آشکار است. تراشیدن اتهام ناروا برای کانون صنفی معلمان و شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان به عنوان «گروه‌هایی که هدف آنها بر هم زدن امنیت کشور» است، ناشی از بی‌سلیقگی و کج‌اندیشی آقایانی است که شاید از سر ناچاری برای حل معضلات پیش آورده با پرونده سازی، قضایا را به انحراف می‌کشانند.

کولبرنیوز

Next Post

٧٢ ساعت خونین سوختبران؛ ١٠ سوختبر از جمله یک کودک کشته شدند

پ مه 11 , 2023
از تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ تا لحظه تنظیم این گزارش دستکم ۱۰ سوختبر بلوچ بر اثر شلیک مستقیم مامورین نظامی، تعقیب وگریز و حوداث جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند که در بین آن‌ها یک کودک سوختبر (زیر ١٨سال) نیز وجود دارد. به گزارش کولبر نیوز پدیده سوختبری بر […]
ساعت خونین سوختبران؛ ١٠ سوختبر از جمله یک کودک کشته شدند

You May Like