چابهار؛ اعتصاب کارگران فضای سبز منطقه آزاد چابهار

بدلیل عدم پرداخت دستمزد آخر سال و عیدانه, کارگران فضای سبز منطقه آزاد چابهار دست بە اعتصاب زدند.

به گزارش کولبرنیوز بە نقل از رسانک، روز یکشنبه ۲۷ اسفند ماه ۱۴۰۲، کارگران فضای سبز شهری منطقه آزاد چابهار در مقابل ساختمان سازمان این منطقه بدلیل عدم پرداخت دستمزد آخر سال و عیدانه با اعلام اعتصاب تجمع اعتراضی کردند.

بر اساس این گزارش، صبح امروز کارگران فضای سبز شهری منطقه آزاد چابهار با حضور در مقابل درب سازمان منطقه آزاد تجمع کردند ولی مسئولان بجای پاسخگویی، کارگران را تهدید کرده و با کلانتری منطقه تماس گرفته اند تا برای بازداشت و متفرق کردن کارگران نیروی نظامی به محل اعزام کنند.

کارگران فضای سبز شهری منطقه آزاد چهبار (چابهار) نسبت به تضییع حقوق‌ خود توسط کارفرما و رئیس این شرکت انتقاد کرده و مدعی شدند بخاطر عدم امکانات کافی و شرایط سخت کارگری در هوای همیشه گرم و سوزان چابهار در این شرکت از هیچگونه حقوق و مزایایی برخوردار نیستند و حقوق شان هم از موعد مقرر دیرتر واریز می شود و در این آخر سال هیچگونه عیدی و پاداشی دریافت نکرده اند.

این کارگران تاکنون عیدی، اضافه کاری و پاداش آخر سال را دریافت نکرده‌اند و مسئولین یک شرکت صوری بنام «اقیانوس آبی مکران» تاسیس کرده‌اند و از این طریق از کارگرانی که در شرایط سخت و طاقت فرسا و هوای گرم چابهار مشغول به کار هستند، سوءاستفاده می‌کنند.

گفته می‌شود که این نیروها با توجه به زورگویی مسئولان هیچ حق اعتراضی نداشته و اگر کسی به وضعیت موجود اعتراض کند یا تهدید به اخراج می‌شود و یا کسر حقوق خواهد شد.

لازم به ذکر است که کل منطقه آزاد بالای پانصد نفر کارگر خدمات شهری بدون امکانات مناسب دارد که قراردادهای چهار ساله ثبت می‌کردند و در گذشته اسم شرکت نیز گلبان بوده ولی با تاسیس شرکت با نام جدید و مسئولان قبلی سختگیری ها بیشتر شده است.

کولبرنیوز

Next Post

کامیاران؛ آزادی یاسر حسینی با تودیع قرار وثیقه

د مارس 18 , 2024
یاسر حسینی شهروند اهل شهر کامیاران با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد. به گزارش کولبرنیوز روز شنبه بیست و ششم اسفندماه ۱۴۰۲، یاسر حسینی شهروند ۲۵ ساله اهل شهر کامیاران پس از گذشت ۳۳ روز از زمان دستگیری، […]
photo1710759803

You May Like