هورامان؛ زخمی شدن یک کولبر بر اثر سقوط از کوه

یک کولبر اهل هورامان تخت بر اثر سقوط از کوه در ارتفاعات کوهستانی ته‌ته زخمی شد.

edited

به گزارش کولبرنیوز جمعه هفدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۳، یک کولبر اهل روستای “هورامان تخت” از توابع سروآباد بر اثر سقوط از ارتفاعات کوهستانی ته‌ته هورامان زخمی شد. هویت این کولبر «احدی (نام کوچک نامشخص)» و اهل روستای “هورامان‌تخت” از توابع سروآباد می‌باشد. بر اساس این گزارش، این کولبر توسط مردم محلی و سایر کولبران جهت مداوا به مراکز درمانی منتقل و وضعیت عمومی او مساعد اعلام شده است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز در سال ۱۴۰۲ شمسی، جمعاً ۴۴۴ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۴۴ کولبر معادل (١۰٪) کشته و ۴۰۰ کولبر معادل (۹۰٪) زخمی شدند. از مجموع ۴۴۴ کولبری که در سال ۱۴۰۲ کشته و زخمی شده‌اند، جمعاً ٣٧۳ مورد، معادل (٨۴٪) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.
هم‌چنین از مجموع ۴۴۴ کولبری که طی سال ۱۴۰۲ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ٣٧ نفر از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند.
در سال ١۴۰٢ ما شاهد افزایش ٩۰٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

کولبرنیوز

Next Post

بانه؛ زخمی شدن یک کولبر با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی

ی آوریل 7 , 2024
یک کولبر اهل سنندج با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی بانه از ناحیه ریه و شکم به شدت زخمی شد. بدن این کولبر مورد هدف ده‌ها گلوله ساچمه‌ای قرار گرفته است.  به گزارش کولبرنیوز روز شنبه هجدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۳، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی بانه با سلاح ساچمه‌ای به سوی […]
2024 04 07 12.15.34

You May Like