نوسود؛ کمین‌گذاری و تیراندازی بسوی کولبران توسط نیروهای هنگ‌مرزی

در پی کمین و تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی بسوی گروهی از کولبران در ارتفاعات «کله‌ قندی» مرز نوسود، دست‌کم چهار کولبر زخمی شده و تعدادی دیگر نیز همچنان در ارتفاعات این منطقه مرزی گیر افتاده‌اند.

photo1700692033

به گزارش کولبرنیوز، شب شنبه ۴ آذرماه ۱۴۰۲، نیروهای هنگ‌مرزی در ارتفاعات «کله قندی» مرز نوسود اقدام به ایجاد کمین و تیراندازی بسوی گروهی از کولبران کردند که منجر به زخمی شدن دست‌کم چهار کولبر شده است.

هویت یکی از این کولبران «حبیب (فامیلی نامشخص)»، اهل کرمانشاه گزارش شده و یک کولبر دیگر نیز جهت مداوا به بیمارستان منتقل شده است. از هویت دیگر کولبران زخمی که اهل شهر کرمانشاه هستند تا این لحظه اطلاعی حاصل نشده است.

بر اساس این گزارش، در پی کمین‌گذاری نیروهای هنگ‌مرزی گروهی از این کولبران به خاک اقلیم کردستان عراق پناه برده و تعدادی دیگر نیز همچنان در ارتفاعات مرزی نوسود گیر افتاده‌اند.

لازم به ذکر است، شب گذشته منابع مطلعی از رفت و آمد آمبولانس و فوریت‌های پزشکی به این مرز خبر داده‌ بودند.

 با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز از ابتدای پاییز، از اول مهرماه تا اول  آذرماه ١۴٠۲، جمعاً ١۵۴ کولبر در مناطق مرزی کوردستان بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی، ضرب و شتم توسط نیروهای نظامی رژیم و رفتن روی مین، کشته و زخمی شده‌اند.
از این تعداد جمعاً ۹ کولبر کشته و ١۴۵ کولبر نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ١۵۴ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ١۴۱ مورد معادل (%٩۲) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

کولبرنیوز

Next Post

ازدیاد سن بازنشستگی بر اراده مبارزەجوئی می‌افزاید

ی نوامبر 26 , 2023
گروه اتحاد بازنشستگان در روز پنج‌شنبه دوم آذر ۱۴۰۲، بیانیه‌ای تحت عنوان “هم صدا و متحد مانع تصویب قانون افزایش سن بازنشستگی شوی”، منتشر کرد. در ابتدای بیانیه این پرسش مهم به میان آمده است: ”چرا ما کارگران شاغل و بازنشستگان باید تاوان فساد، دزدی و حرص و ولع غارت‌گران […]
photo1701001397

You May Like