تکمیلی: نوسود؛ زخمی شدن چندین کولبر از جمله دو کودک کولبر با پرتاب سنگ از طرف نیروهای مرزبانی رژیم

بامداد یکشنبه ۲٤ دی‌ماه ۱۴۰۲ در پی پرتاب سنگ از طرف نیروهای مرزبانی رژیم در نوار مرزی نوسود چندین کولبر از جمله دو کودک کولبر زخمی شدند.

به‌ گزارش کولبرنیوز نیروهای مرزبانی رژیم در پل دو آب مسیر نوسود، با سنگ به ماشین‌های کولبران حمله کردند کە در نتیجە چندین کولبر از ناحیە سر مجروح شدند. کولبران زخمی بعد از مداوا در بهداری نوسود بە جوانرود اعزام شدند.
تا لحظە تنظیم این خبر هویت دو کودک کولبر برای کولبرنیوز احراز شدە کە اسامی این کولبران بە شرح زیر است: نوید اعظمی ١۶ ساله و آرش کریمی ١٨ سالە، هر دو اهل جوانرود. این کولبران در بهداری نوسود مورد مداوا قرار گرفتەاند.

لازم بە ذکر است کە بە گفتە شاهدین عینی چند دە تن از نیروهای مرزبانی رژیم بە ماشین کولبران با پلاک جوانرود و ثلاث باباجانی با سنگ حملە کردەاند.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در سال ٢٠٢٣ میلادی، جمعاً ٢٩٩ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۲ کولبر معادل (%۱۱) کشته و ٢۶۷ کولبر معادل (%۸۹) نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ٢٩٩ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ٢۶١ مورد معادل (%٨٧) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است. هم‌چنین از مجموع ۲۹۹ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند، تعداد ۳۰ نفر از آن‌ها کودک زیر ١٨ سال می‌باشند.

کولبرنیوز

Next Post

بانه؛ زخمی شدن یک کولبر با شلیک مستقیم

د ژانویه 15 , 2024
جوهر فرجی کولبر ٢٨ سالە اهل شهر سقز در نوارمرزی بانه با شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی رژیم زخمی شد. به گزارش کولبرنیوز، غروب امروز یکشنبه ٢۴ دی‌ماه ۱۴۰۲، یک کولبر بر اثر تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در مرز هه‌نگه‌ژال بانه به شدت از ناحیە پا زخمی شد. بر اساس این گزارش، […]
Screenshot 2024 01 15 090041

You May Like