منع تردد کولبران در نوار مرزی پاوە از سوی نیروهای انتظامی و مرزبانی پاوه+ویدئو

فرمانده مرزبانی کشور با حضور در مرزهای شهرستان پاوه از اجرایی شدن طرح انسداد مرزهای غرب کشور خبر داد.

ویدیو از صدا و سیمای رژیم

بە گزارش کولبر نیوز بە نقل از منابع محلی، از امروز چهارشنبه چهارم خردادماە ١٤٠١ هر گونه تردد در نوارمرزی شهرستان پاوه تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شده است و کولبران حق عبور و مرور را ندارند. رسانەهای خبری شهرستان پاوە به نقل از فرماندهی مرزبانی این شهر اعلام کردند کە هر نوع مسئولیت (اعم از دستگیری، زخمی شدن و یا کشتە شدن) کولبرانی کە در نقطه صفرمرزی قصد تردد را داشته باشند برعهده خودشان خواهد بود. آنها همچنین اعلام کردند کە این ممنوعیت تردد و مسدود شدن نوار مرزی، تا زمان ساماندهی مرز توسط دولت ادامه خواهد داشت و به همه صاحبان بار و انبارداران هشدار و اطلاع داده می‏شود به هیچ عنوان از امروز در آن‌سوی مرز نوسود حاضر نشده و در صورت حضور برخورد قاطعانه صورت خواهد گرفت.

این منع تردد کولبران پس از دیدار پنج روز پیش سردار گودرزی فرماندە مرزبانی کل کشور بە اجرا در آمد.
فرمانده مرزبانی کل کشور روز جمعە ٣٠ اردیبهشت ماە در بازدید از مرزهای غرب کشور در نقطه صفرمرزی پاوه و نوسود اظهار داشت: مرز هر کشور قله شرف و حیثیت آن کشور محسوب می‏شود و مرز هم در دین و قوانین‏مان جایگاه ویژه‏ای در نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد.

فرمانده مرزبانی کل کشور با بیان این‌که عبور از خط مرزی در دل شب خطراتی دارد گفت: ما طرح‏های خود را برای ساماندهی به دولت ارائه دادەایم و دولتمردان هم در این رابطه وعده دادند.
وی با اشاره به بهره بردن کشورهای همسایه با ایران از لحاظ وضعیت اقتصادی گفت: امروز گذرگاه‏های مرزی مثل مرز شوشمی مبادلات اقتصادی پابه پایی با کشور همسایه انجام می‏دهند و باید این پایانه‏های مرزی تحت نظارت مستقیم مرزبانان و گمرک و قسمت‌های دیگر قرار گیرند تا مرزنشینان ما هم از این مرز منتفع شوند.

00

گودرزی گفت: اگر کسی در مرزهای ما در دل شب قانون شکنی کنند با او برخورد سخت خواهیم کرد و می‏توانیم مرزها را به حکم قانون انسداد و از حیث امنیت، پایدار کنیم.
فرمانده مرزبانی کل کشور گفت: بر این اساس طرح‏های مختلفی برای هر قسمت از مرز توسط همکاران ما در مهندسی رزمی استان‏ها و ستاد عالی مرزبانی ارائه شده است و با تخصیص اعتبارات لازم همانند بسیاری از کشورهای دنیا، کسی نتواند از حریم و مرز یک کشور به راحتی عبور کند.
گودرزی در ادامە گفت: ما تلاش ارزنده همکاران خود در مرزبانی را در شرایط سخت در مرز نوسود که جاده احداث کردند دیدم و قطعاً اعتبارات بیشتری را در دیگر مرزهای غربی و شرقی کشور اختصاص خواهیم داد.
وی اظهار داشت: در کنار این انسداد مرزها، بازارچه مرزی را هم سروسامان خواهیم داد که طرح ما به دولت این است در کنار انسداد مرزها مردم مرزنشین هم از این موقعیت منتفع شوند.

کولبرنیوز

Next Post

ممانعت از آزادی فعال کارگری ریحانه انصاری‌نژاد با وجود تامین وثیقه تعیین شده

پ مه 26 , 2022
ریحانه انصاری‌نژاد با وجود تعیین وثیقه‌ی یک‌میلیارد تومانی توسط شعبه‌ی ۲ دادسرای ناحیه‌ی ۳۳ تهران (مقدس، اوین) و تودیع آن توسط خانواده‌ هنوز آزاد نشده است. به گزارش رسیده روز سه‌شنبه سوم خردادماه بر اساس وعده‌ی شعبه‌ی مربوطه مبنی بر تعیین وثیقه یک میلیارد تومانی برای آزادی این فعال کارگری، […]
photo 2022 05 26 11 28 00

You May Like