ممانعت از آزادی فعال کارگری ریحانه انصاری‌نژاد با وجود تامین وثیقه تعیین شده

ریحانه انصاری‌نژاد با وجود تعیین وثیقه‌ی یک‌میلیارد تومانی توسط شعبه‌ی ۲ دادسرای ناحیه‌ی ۳۳ تهران (مقدس، اوین) و تودیع آن توسط خانواده‌ هنوز آزاد نشده است.

photo 2022 05 26 11 28 00

به گزارش رسیده روز سه‌شنبه سوم خردادماه بر اساس وعده‌ی شعبه‌ی مربوطه مبنی بر تعیین وثیقه یک میلیارد تومانی برای آزادی این فعال کارگری، فرزند این فعال کارگری (که تنها سرپرست وی مادرش است و در این مدت زندگی و شرایط روحی‌اش دچار اختلال و مشکلات فراوان شده) و تعدادی از آشنایان پس از تامین وثیقه تعیین شده از ساعت چهار عصر تا یازده نیمه‌شب مقابل درب زندان اوین منتظر آزادی ریحانه انصاری‌نژاد بودند، اما در نهایت نگهبانان مقابل درب زندان بدون ذکر هیچ دلیل قانع‌کننده‌ از قول زندان‌بانان بند «دویست‌و‌نُه» اعلام کردند که او آزاد نخواهد شد و در نتیجه حاضران و مخصوصاً فرزند ریحانه با ناراحتی زیاد آنجا را ترک کردند.
خانواده و آشنایان ریحانه انصاری‌نژاد که تمام مراحل قانونی تودیع وثیقه‌ای که خود دادسرا تعیین کرده را انجام داده‌اند، خواستار آزادی فوری وی هستند. این فعال کارگری شریف جرمی مرتکب نشده که برای آزادی‌اش نیاز به وثیقه باشد، جای کارگران، معلمان و فعالین مدنی و اجتماعی زندان نیست.

کولبرنیوز

Next Post

فعال کارگری حسن سعیدی به اعتصاب غذای خود پایان داد

پ مه 26 , 2022
حسن سعیدی فعال کارگری و از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران پس از چهار روز به اعتصاب غذای خود پایان داد. به گزارش کولبر نیوز به نقل از سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران امروز پنج‌شنبه پنجم خردادماه فعال کارگری حسن سعیدی در چهارمین روز از اعتصاب غذای […]
photo 2022 05 26 11 52 58

You May Like