محکومیت داود رضوی به پنج سال حبس

داود رضوی فعال کارگری و از اعضای هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، محبوس در زندان اوین، توسط دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ۵ سال حبس تعزیری و ۲ سال محرومیت از فعالیت در فضای مجازی و فعالیت در گروه‌ها و احزاب سیاسی محکوم شد.

photo 2023 06 07 23 28 34

به گزارش کولبرنیوز به نقل از هرانا، داود رضوی از اعضای هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد به ۵ سال حبس تعزیری و ۲ سال محرومیت از فعالیت در فضای مجازی و فعالیت در گروه‌ها و احزاب سیاسی محکوم شده است.
به گزارش سندیکای کارگران شرکت واحد، صبح روز چهارشنبه ۱٧ خردادماه ۱۴۰۲، آقای رضوی بدون هماهنگی با وکیل، از زندان اوین به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی اعزام شد.
براساس حکمی که در دفتر قاضی صلواتی به این شهروند ابلاغ شده است، وی از بابت اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» به تحمل پنج سال حبس تعزیری و دو سال محرومیت از فعالیت در فضای مجازی و فعالیت در گروه‌های سیاسی و احزاب محکوم شده است.
بر اساس این گزارش، عضویت در هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌حومه، تجمع روبروی مجلس و شهرداری برای مسکن و مطالبات کارگری، ساماندهی اعتراضات کارگری در شرکت واحد، شرکت در اجلاس سازمان جهانی کار، ارتباط با همکاران سندیکایی همانند حسن سعیدی و رضا شهابی و‌ دیدار با دو معلم سندیکایی فرانسوی از مصادیق اتهامات مطروحه علیه وی عنوان شده است.
داود رضوی در تاریخ ۵ مهرماه ۱۴۰۱، بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. وی نهایتاً در تاریخ ٢٧ آذرماه ۱۴۰۱، از این زندان به زندان تهران بزرگ و سپس در تاریخ ٢٠ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ به بند شش زندان اوین منتقل شد.
لازم به ذکر است، روز دوشنبه ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات داود رضوی، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شده بود.
اواخر سال ۹۷، شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر، طی حکمی داوود رضوی را به ۵ سال حبس محکوم کرد. بر اساس رای دادگاه این حکم به مدت ۵ سال به حالت تعلیق درآمده است.
آقای رضوی پیش‌تر نیز به دلیل فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و محکومیت دارد.

کولبرنیوز

Next Post

اشنویه؛ ارجاع پرونده احسان محمدی کودک ١۶ ساله اهل اشنویه به دادگاه کیفری ارومیه

پ ژوئن 8 , 2023
پرونده احسان محمدی کودک ١۶ ساله اهل اشنویه که پیش‌تر از سوی شعبه سوم دادگاه انقلاب ارومیه به «محاربه» متهم شده بود، به دادگاه کیفری یک ویژه جرائم نوجوانان در ارومیه ارجاع داده شد. به گزارش کولبرنیوز، پرونده احسان محمدی کودک ۱۶ ساله اهل شهرستان اشنویه که بیش از ۸ […]
Picsart 23 06 08 10 05 46 477

You May Like