شانه به شانه‌ یکدیگر در برابر اختناق بایستیم!

بیانیه حسن سعیدی، کیوان مهتدی و رضا شهابی از زندان اوین در محکومیت حمله به خانه محمد حبیبی و دستگیری فعالان صنفی و کارگری.

photo 2023 04 30 07 02 44 1

جمعه ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ تعدادی از فعالان صنفی و کارگری که برای همدلی به دیدار خانواده معلم زندانی، محمد حبیبی رفته بودند با یورش خشونت بار مأموران امنیتی بازداشت شدند. یکی از معلمان دچار ایست قلبی شد و به بیمارستان منتقل گشت و نه نفر با نام‌های: آنیشا اسداللهی، ریحانه انصاری‌نژاد، ژاله روحزاد، عسل محمدی، سروناز احمدی، اولدوز هاشمی، کامیار فکور، هیراد پیربداقی و حسن ابراهیمی به بازداشتگاه ۲۰۹ وزارت اطلاعات منتقل شدند که بعضاً در سلول‌های انفرادی نگه داشته می‌شوند.
سرکوب و بگیر و ببند (تنها زبانِ ستم پیشگان و اربابان خودخوانده این سرزمینِ بلاخیز) در آستانه روز جهانی کارگر و روز معلم پدیده جدیدی نیست. اما استیصال و پرخاشجوییِ دستگاه امنیتی که حتی تحمل همدلیِ انسانی در حریمِ خصوصیِ افراد را ندارد، نشانگر افسارگسیختگی و فرار رو به جلوی حاکمیت است که هنوز می‌خواهد به جای پرداختن به ریشه مشکلات، با پرونده‌سازی و ایجاد رعب و وحشت صورت مسئله را پاک کند. غافل از آن‌که جامعه ما دیگر بیدار شده و این قلدری‌ها از جانب هیچ بخشی از جامعه تحمل نمی‌شود، بلکه فقط به تقویت همبستگی و اتحاد بیشتر میان معترضان به وضع موجود منجر خواهد شد.

ما، فعالان کارگریِ محبوس در زندان اوین ضمن محکومیتِ این توحشِ سازمان‌یافته، از تمام فعالین صنفی، کارگری، اجتماعی و سیاسی، و از تمام آزادی‌خواهان و دلسوزان این سرزمین می‌خواهیم که در برابر فضای خفقان سکوت نکنند و به هر وسیله ممکن با سلطه‌جویی و دست درازیهای دستگاه امنیتی مقابله کنند.

  • حسن سعیدی
  • کیوان مهتدی
  • رضا شهابی

۱۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲
بند ۴ زندان اوین

کولبرنیوز

Next Post

بیانیه سه معلم زندانی به مناسبت روز جهانی کارگر و روز معلم از زندان لاکان

ی آوریل 30 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it اول ماه می؛ روز جهانی کارگر و ۱۲ اردیبهشت روز معلم بر همه کارگران، معلمان و عموم زحمت‌کشان مزدبگیر فرخنده باد. ساز و کارها در ادوار مختلف تاریخ به گونه‌ای طراحی شده است که؛ دو قشر کارگر و […]
photo 2023 04 30 08 05 38

You May Like