کارگران نیشکر هفت‌تپه اعتصاب کردند

امروز شنبه ۶ اسفند ماه جمعی از کارگران نیشکر هفت‌تپه دست از کار کشیده و در مقابل ساختمان مدیریت شرکت دست به اعتصاب زدند.

نیشکر هفت‌تپه اعتصاب کردند
عکس تزئینی از تجمع و اعتصاب کارگران هفت‌تپه مربوط به سال ١٣٩٩

به گزارش کولبر نیوز این اعتصاب در اعتراض به عدم اجرای همسان‌سازی حقوق (طبقه‌بندی مشاغل) انجام شده و تاکنون از طرف مدیریت شرکت به آنان پاسخی داده نشده است.
سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه در کانال تلگرامی خود از اعتراض و اعتصاب کارگران حمایت کرده و خواستار رسیدگی به مطالبات آنان شد.

هفت تپه از زمان تاسیس یک پروژه ملی و تحت مالکیت وزارت کشاورزی بود که در ۱۸ آذر ۱۳۴۰ افتتاح شد.
هفت تپه پس از انقلاب به سازمان صنایع ملی ایران واگذار شد و دوباره شرکت به طور کامل تحت کنترل دولت درآمد و اداره‌ آن به وزارت صنعت سپرده شد.
سال‌ها بعد هفت تپه به ایدرو (سازمان گسترش و توسعه صنایع ایران) داده شد. کاهش تعرفه واردات شکر باعث ضرر و زیان هنگفت به این شرکت شد. ت
ا اینکه با اجرایی شدن سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی، شرکت هفت تپه نیز در فهرست سازمان خصوصی‌سازی قرار گرفت. این شرکت در ۱۳۹۴ خورشیدی به بخش خصوصی و به ۲ شرکت زئوس و آریاک از استان لرستان در معامله ای با ارزش ۲۹۱ میلیارد تومان و تنها با پرداخت ۶ میلیارد تومان وجه نقد و پرداخت مابقی بدهی در هشت قسط سالیانه واگذار شد.
از همان ابتدا شک و شبهه‌هایی درخصوص نحوه واگذاری شرکت مطرح بود و مشکلات کارگران هفت تپه نیز از همان زمان آغاز شد به طوریکه حقوق آنها همواره با تاخیر چند ماهه پرداخت می‌شد. تحمل این شرایط برای کارگران هفت تپه دشوار شده بود و منجر به شروع اعتراضات کارگری شد که تاکنون به دلیل عدم رفع مشکلات کارگران ادامه دارد.

کولبرنیوز

Next Post

برای سومین بار؛ ۴۴ دانش آموز دیگر در بروجرد مسموم شدند

ش فوریه 25 , 2023
امروز شنبه ۶ اسفند ماه برای سومین بار متوالی ۴۴ دانش آموز دختر دیگر در مدرسه احمدیه بروجرد مسموم شدند. این برای سومین بار است که دانش آموزان این مدرسه به دلایل نامعلوم قربانی مسمومیت‌های سریالی در این مدرسه می‌شوند. پیش‌تر کولبر نیوز در گزارشی در روز چهارشنبه ٣ اسفندماه […]
ww

You May Like