سناریوسازی ابلهانه علیه فعالین مدنی و صنفی محکوم به شکست است

photo 2022 05 21 10 40 14

وزارت اطلاعات جمهوری‌اسلامی روز یازدهم ماه مه برابر با ۲۱ اردیبهشت، خبر داد که دو تبعه فرانسوی را دستگیر کرده است. بعداً معلوم شد که آن دو، خانم سیسیل کوهلر و همسرش آقای ژاک پاریس می‌باشند. خانم کوهلر از سال ۲۰۱۶ مسئول روابط بین‌الملل فدراسیون ملی فرهنگ و آموزش حرفه‌ای است که بزرگترین فدراسیون معلمان فرانسه است. او همچنین فردی سرشناس در حوزه فعالیت‌های سندیکایی و عضو مهمی از فدراسیون آموزش جهانی است. “شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان” تقریباً از هنگام تولدش عضو همین فدراسیون بوده و هست که ٤٠١ اتحادیه، شورا و سازمان در ١٢٧ کشور را شامل می‌شود.

رژیم روز ١٢ ماه مه (٢٢ اردیبهشت) رضا شهابی عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران را دستگیر کرد. پس از آن گزارش رسید که فعالان صنفی خوشنام رسول بداقی، اسکندر لطفی، مسعود نیکخواه و شعبان محمدی را بازداشت کرده است. متعاقباً خبر بازداشت آنیشا اسدالهی، ریحانه انصاری‌نژاد، کیوان مهتدی، جعفر ابراهیمی، محمد حبیبی، محسن عمرانی و دستگیری دهها تن دیگر رسید که تعدادشان به ٤٠ نفر بالغ می‌شود.

وزارت اطلاعات اتهام “سازمان‌دهی آشوب و منحرف کردن مطالبات مردم” را برای خانم کوهلر، همسرش و بازداشت شدگان کارگر، معلم و کنشگران اجتماعی جعل کرده و به همه اتهام مضحک جاسوسی زده است.

کانون صنفی معلمان ایران پیرامون سناریوسازی سیما و رسانه‌های وابسته بیانیه‌ای منتشر کرد. در این بیانیه استدلال‌های قانع کننده‌ای در دفاع از خانم کوهلر و همسرش، فعالین دستگیر شده و دیدار آنها با هم طبقه‌ای و همکاران خود و همچنین در رد سناریوی بی‌مایه وزرات اطلاعات و فیلم رسوای پخش شده توسط آن ارائه شده است.

در قسمتی از بیانیه آمده است:

“به تهیه کنندگان این شوی مسخره گوشزد می‌کنیم که طرح چنین بحث‌هایی مانند موارد قبلی علاوه بر این که بر شاخ نشستن و بن بریدن است، موجب آبروریزی بیشتر شما شده و خزانه‌ی خالی از اعتماد عمومی‌تان را خالی‌تر از امروز می‌کند”.

بیانیه انجمن صنفی معلمان با این جملات پایان می‌یابد:

” بدینوسیله هشدار می‌دهیم با چنین برنامه‌هایی بیش از این عِرض خود را نبرید، زیرا حرکت معلمان با خواسته‌های معیشتی-منزلتی که در یک سال گذشته بیش از همیشه پویا، زنده و واقعی بوده با این برنامه‌های مستهجن! نه تنها آرام نمی‌گیرد بلکه آتش خشم‌شان را برافروخته‌تر خواهد کرد”.

سندیکای کارگران شرکت واحد نیز با انتشار بیانیه‌ای پرونده سازی علیه فعالان کارگری، معلمی و کنشگران سایر عرصه‌های اجتماعی را دروغپرازی مرسوم وزارت اطلاعات دانسته است. در بیانیه آمده است:

” سندیکای کارگران شرکت واحد بدین وسیله کارزار داخلی و بین‌المللی خود برای آزادی رضا شهابی و دیگر بازداشتی‌های روزهای اخیر را اعلام می‌کند و تا لغو هر گونه اتهام و پرونده سازی دروغین علیه آنان و آزادی بدون قید و شرط‌شان این کارزار را ادامه خواهد داد. از عموم تشکل‌های کارگری و مدافعان حقوق کارگران و فعالین صنفی و اجتماعی می‌خواهیم که آگاهانه حربه‌های عوامل امنیتی را افشا کنند و با درایت و هماهنگی کامل مهر پایانی بر این طرح‌ها و سناریو سازی‌های ورشکسته بزنند”.

کارگران مجتمع صنعتی هفت تپه نیز بیانیه‌ای در حمایت از فعالین بازداشتی و محکومیت سناریوسازی امنیتی منتشر کرده اند که پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ روی سایت‌ها پست شد.

در قسمتی از این بیانیه آمده است:

” همکاران عزیز و یاران! ما در هفت تپه تجربه مشابهی داریم وقتی که علیه عزیزان ما فیلم امنیتی طراحی سوخته را نشر دادند، تنها نتیحه‌اش رسوایی بیشتر برای دستگاه سرکوب و مستحکم‌تر شدن صفوف اتحاد و مبارزه ما بود. ما این فیلم‌ها را نشانه‌ی بدی نمیدانیم بلکه برعکس نشانه‌ی موفقیت فعالیت‌های خودمان می‌دانیم زیرا که این تلاش‌های ما در دل دستگاه سرکوب و استثمار و فلاکت پراکنی، هراس انداخته است”.

خانواده‌های معلمان بازداشتی در پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ نامه‌ای منشر کرده و ضمن آن اتهامات پوچ وزارت اطلاعات را به سخره گرفتند. آنها نوشتند:

” ما خانواده معلمان بازداشتی، حق اعاده حیثیت و شکایت از تمام عوامل پخش این چنین گزارش‌های مغرضانه را برای خود محفوظ می‌دانیم و تا حصول نتیجه نهایی از کلیه عوامل ذیربط شکایت خواهیم کرد”.

دستگیری دو فعال کارگری عرصه آموزش در فرانسه و فعالان کارگری و آموزشی ایران در فرانسه و در میان اعضای اتحادیه‌ها در جهان نیز بازتاب داشت. فدراسیون آموزش بین المللی دستگیری‌های مذکور را محکوم کرد و خواستار آزادی فوری بازداشت شدگان گردید.

کنفدراسیون اتحادیه های کارگری نروژ نیز ضمن اعتراض به دستگیری فعالین کارگری و معلمی خواستار آزادی فوری آنها و به رسمیت شناختن ازادی تشکل، تجمع و اعتصاب از جانب حکومت شدند.


سران جمهوری اسلامی، زیر فشار اقتصاد دائما در حال ریزش، مبارزات نیرومند کارگری و توده‌ای، گرانی بی‌سابقه و ناتوانی در حل کوچکترین مشکلاتی که بر مردم تحمیل کرده‌اند، گیج شده‌اند. دستگیری دو عضو تشکلات کارگری بزرگ فرانسوی و جهانی و شخصیت‌های با نفوذ ایرانی و جعل پرونده‌های ابلهانه علیه آنها نمایانگر این گیج سری است. سران درمانده جمهوری اسلامی ضمن تلاش برای مرعوب کردن توده‌های معترض، کارگران اعتصابی و معلمین حق‌طلب در ایران بر این توهم‌اند تا شاید بتوانند با دستگیری خانم و آقای کوهلر روی دادگاه حمید نوری، قاتل ۶٧ تاثیرگزاری کند، اما همانطور که فعالین کارگری بدرستی توضیح داده‌اند پرونده سازی و گروگان‌گیری رژیم را رسواتر می‌کند. باید کارزار کنونی برای رهایی بی‌قید و شرط دستگیر شدگان را به گامی در پیشروی به سوی سرنگونی انقلابی رژیم اسلامی تبدیل کرد.

کولبرنیوز

Next Post

پرونده‌سازی نهادهای امنیتی، اعتصاب غذای فعالان صنفی؛ گفت‌وگوی منتشر نشده هاوری یوسفی با اسکندر لطفی

ش مه 21 , 2022
در چند روز گذشته ویدیوی خبرگزاری صداوسیما درباره «سیسیل کوهلر» و «ژاک پاریس» با واکنش‌های مختلفی روبه‌رو شدە است. در این ویدیو این دو فعال صنفی فرانسوی که در ایران بازداشت شده‌اند، جاسوس خوانده شده‌اند. از سوی دیگر تصاویری از دیدار آن‌ها با برخی فعالان صنفی معلمان و کارگران ایرانی (اسکندر […]
photo 2022 05 21 10 53 58

You May Like